Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mobilt bredband via USB-sticka


Diplomaten

Rekommendera Poster

Har en laptop med WIn10 (Toshiba). Tidigare har jag kunnat koppla upp mig via USB-stickan (Telia, Comviq).

 

Men nu vill den inte alls hitta modemet. Någon som kan ge mig en lösning på problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det någon ändring i Enhetshanteraren när du stoppar in modemet?

 

När du skriver "tidigare" menar du då tidigare med samma Windows-installation eller innan uppgradering till Windows 10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det någon ändring i Enhetshanteraren när du stoppar in modemet?

 

När du skriver "tidigare" menar du då tidigare med samma Windows-installation eller innan uppgradering till Windows 10?

 

Laptopen köptes med Win10 redan och USB-stickan har fungerat tills för någon vecka sedan.

 

Har testat med Telia-stickan och en Comviq-sticka, men enheterna/modemen hittades inte.

 

Telia och Comviq fungerar utan problem på andra datorerna, men just denna Toshiba har det börjat bli krångel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kör jag inte win 10, men kan du inte prova att avinstallera USB-styrenheter(alla) i enhetshanteraren helt om det går?

Och sen starta om datorn utan stickan i porten, då bör datorn leta upp dessa igen?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak att pröva är att du gör en systemåterställning till en tidpunkt när det fungerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag har inget svar, bara en annan fråga: När jag kopplar ihop min Galaxy S3 med min dator Asus W10 med USB för att köra internet via telefonen, får jag visserligen upp telefonen i wifi-kartan på datorn, men datorn frågar efter nätverkssäkerhetsnyckeln. Finns den i telefonen, eller någon annanstans? Jag vill bara köra internet genom telefonen på resor. Hur göra?

Din fråga är flyttad till en ny tråd: https://eforum.idg.se/topic/354777-var-i-mobilen-hittar-jag-n%C3%A4tverksnyckeln-n%C3%A4r-den-%C3%A4r-hotspot/

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...