Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sammanställning av flera blad


Thomas Andersson

Rekommendera Poster

Thomas Andersson

Ett Excel dok består av flera blad.

Blad 1 har x rader.

Blad 2 har y rader.

Blad 3 har z rader.

Blad 4 ska innehålla ALLA rader efter varandra,

Dvs. alla rader från blad1 + alla rader från blad 2 + alla rader från blad 3.

Om antalet rader i blad 1, 2 eller 3 ändras ska allt uppdateras och dyka upp i blad 4.

OK? Ska jag bifoga ett dokument?

Hur gör jag?
Hjälp...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man jobbar i excel ska man alltid sträva efter att samla data i så få ark som möjligt, helst bara ett som man sen med olika metoder utvinner data från till andra ark.

Jag tycker du ska klippa ihop dina 3 ark och kanske lägga till en datumkolumn eller annan kolumn för att skilja dina data åt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja manuellt arbete är det enklaste här. Slå ihop alla tabeller en gång för alla. Med ett index, datumvärde eller liknande som särskiljer data från de nuvarande bladen kan du enkelt filtrera ut de data som tidigare var i en viss tabell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...