Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webbsidor visas inte korrekt - blå text och inga bilder


Ann-Cathrine

Rekommendera Poster

Ann-Cathrine

Jag har i samtliga webbläsare, Chrome, Firefox, Edge problem med att webbsidor inte laddas in korrekt. Första sidan visas oftast på rätt sätt, t ex att söka bokpriser. När jag sedan går vidare och vill läsa på andra, tredje sidan osv så visas enbart text. Texten är oformaterad delvis och visas i blått. Menyer syns inte utan menyinnehåll läggs på rad, bilder visas inte.

 

Jag har senaste uppdatering av Win 10, har gjort virusscanning och även rensat ut tempfiler. Likadant för samtliga hemsidor och i samtliga webbläsare. Jag har inte medvetet gjort ändringar för visningen av hemsidor.

 

Jag tar gärna tips på hur felet kan åtgärdas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för antivirusprogram, brandvägg och liknande program?

Hur länge har det varit så här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ann-Cathrine

Jag har enbart Win 10 eget virusskydd samt Windows Defender. Det har varit så ett par dagar bara och jag har även testat att systemåterställa men felet kvarstår. Jag har alltså inget separat antivirus/ spyware program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antivirusprogrammet i Windows 10 heter Windows Defender.

 

Några saker du kan pröva för att ringa in problemet lite.

Göra en återställning av samtliga inställningar i Internet Explorer (Internetalternativ - Avancerat-fliken).

Kör Firefox utan några tillägg (väljs i Hjälpmenyn).

Kolla upp hastighet och tid på Bredbandskollens webbsida.

 

Har du flera datorer anslutna till routern?

I så fall: Är det någon mer dator som är drabbad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ann-Cathrine

Antivirusprogrammet i Windows 10 heter Windows Defender.

 

Några saker du kan pröva för att ringa in problemet lite.

Göra en återställning av samtliga inställningar i Internet Explorer (Internetalternativ - Avancerat-fliken).

Kör Firefox utan några tillägg (väljs i Hjälpmenyn).

Kolla upp hastighet och tid på Bredbandskollens webbsida.

 

Har du flera datorer anslutna till routern?

I så fall: Är det någon mer dator som är drabbad?

 

Tack för tipsen. Jag testade detta men det avhjälpte inte felet. Uppkopplingen i sig är också långsammare än tidigare, dock hamnar det inom acceptabla värden när jag mäter via Bredbandskollen. Det är enbart en dator ansluten till modemet. Jag har också gjort rensning via CCleaner men det har heller inte haft någon påverkan. Att köra Firefox utan tillägg avhjälpte inte felet tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak :)

 

Förutom hastigheten så mäter Bredbandskollen en tid.

Vilken hastighet betalar du för och vilken får du ut?

 

 

Skanna datorn online på http://www.eset.com/onlinescan/ och använd helst Internet Explorer till det.
För att inte skannern ska ta för lång tid på sig stäng av ditt antivirusprogram under tiden.

Välj alternativet Enable detection of potentially unwanted applications.

Klicka på Advanced Settings.
Ta bort bocken framför Remove found threats (Viktigt eftersom falsklarm förekommer).
Bocka för:
Scan Archives
Scan for potentially unsafe applications
Enable Anti-Stealth Technology

Klicka på Start

När skanningen är klar klicka på List of found threats, följt av Export to a text file om något hittas. Spara till en fil på skrivbordet, öppna filen, kopiera resultatet och klistra sedan in det i ditt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ann-Cathrine

Resultat från scanningen ser ut så här:

 

C:\Users\annca\Downloads\FreeBurningStudio [1].exe    Win32/Adware.Agent.NQE application

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den utpekningen innebär att det programmet kommer att vilja installera reklamprogram också. Uppstod problemet i samband med att du installerade FreeBurningStudio?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ann-Cathrine

Nej, det uppkom inte då, det programmet har funnits länge i datorn så måste ha en annan anledning. Jag raderade filen och samma fel i webbläsarna kvarstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom hastigheten så mäter Bredbandskollen en tid.

Vilken hastighet betalar du för och vilken får du ut?

 

Gäller det oavsett om datorn är ansluten trådlöst eller med nätverkskabel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ann-Cathrine

Jag betalar för upp till 24/1 och får ut enligt senaste mätning 11 resp 0.83 så mätvärdena är ju dåliga. Responstiden var 30 ms. Jag har enbart testat med nätverkskabel, har aldrig kört trådlöst och har haft hastighetsproblem tidigare. Leverantören har kollat telestationen mm men det har då inte funnits något fel där.

 

Förutom hastigheten så mäter Bredbandskollen en tid.

Vilken hastighet betalar du för och vilken får du ut?

 

Gäller det oavsett om datorn är ansluten trådlöst eller med nätverkskabel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 Mbit/s är väl inte godkänt om du betalar för 24, det ska väl vara minst 12 man får. Det kan betyda att det är dålig kvalité på signalen vilket kan leda till konstiga problem.

 

Visas sidan korrekt om du klickar för omladdning av sidan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...