Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Toshiba Satellite


hup151_t

Rekommendera Poster

Min laptop som jag i första hand använder som backup till den stationära är helt död. När jag skulle starta den för att föra över filer via OneDrive så kom det upp en skylt "Vänta Förbereder Windows" kan ha stått rör inget - och jag väntade och efter en stund stängdes datorn av. Inga dioder alls lyser i framkant på datorn och efter jag öppnat locket och trycker på startknappen blinkar en diod fött med nåra signaler sen slocknar det. Förstår att det är svårt att ge en diagnos men kan man tänka sig nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något man kan testa med bärbara är att ta ur laddkabeln, ta ur batteriet, sätt i laddkabeln och prova starta.

 

Testa också med att hålla nere powerknappen i 10 sekunder och sedan starta som vanligt, om den inte startar upp under dessa 10 sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen skulle jag skämmas men det är så dumt. Trots att det är en laptop kanske jag flyttat den 5 gg under de 4 år gammal den är. Senast i förrgår flyttade jag den till TV:n  för att ev kunna se t ex Viaplay på 55"-aren istället för datorn. (lyckades inte). Började redan planera nytt datorköp. Men tänkte jag frågar på Eforumoch samtidigt som jag fick svaret ringde grabben och sa samma sak. Det roliga blev då att jag fick se strömkabeln hänga löst och det är klart den gjorde eftersom jag provat en ny prydnadslampa. Satte i kontakten och sen var det som det varit innan....  Men jag gjorde tanken att eftersom jag alltid kör med strömkabeln i borde väl  batteriet skött om starten. Det gjorde det också eftersom den började ladda hem uppdateringar. Jag uppskattar att det var kanske 30 min innan jag såg att datorn slocknat. Men ditt förslag till test gav j utslag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...