Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur vet jag att nedladning/installation av Windows 10 pågår?


Mackey

Rekommendera Poster

Jag har försökt ladda ner och installera Windows 10 i ett dygn nu utan att veta vad som händer eller inte händer.

Har fått meddelandet "Din uppgradering kan installeras".
När jag väljer "Starta uppgradering nu" så blir jag ombedd att starta om datorn vilket jag också gjort.
Inget verkar hända...

 

Efter att ha tröttnat på att vänta efter cirka sex timmar så stängde jag av datorn och försökte igen med samma resultat, dvs helt utan att veta om något händer eller inte.

 

Nu efter 24 timmar så gick jag in på "Windows Update" i kontrollpanelen och konstaterade att jag hade en uppdatering av Word som misslyckats. Kanske orsaken att resten av uppdateringen inte inträffar, eller?

 

Kryssar i att jag bara vill uppdatera till Windows 10 och kör glatt igång uppdateringen igen.
"Laddar ner Windows 10" står det, men kollar man Aktivitetshanteraren så är det ingen vidare aktivitet på CPU, disk eller nätverk.

Hur vet jag att något pågår?

Om inget pågår, hur får jag fart på installationen?
 

Mackey

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man märker inget speciellt att datorn belastas när W10 laddas ner eftersom det är meningen att det ska ske i bakgrunden utan att övrigt datoranvändande påverkas. Du märker när installation börjar.

 

Det kan ta flera dagar innan uppgraderingen installeras, på denna dator som jag sitter vid nu fick jag starta uppgraderingen manuellt genom att ladda ner iso-fil med installationsfilen, denna länk besvarar några av dina frågor:

http://www.alltomwindows.se/forum/topic/29313-windows-10-rtm-uppgradering-och-%C3%B6vriga-fr%C3%A5gor/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När nedladdningen så småningom kom igång så var det tydligt i Aktivitetshanteraren, 25 Mbit/s på nätverket vid nedladdning och massor av aktivitet på hårddisken och i CPU:n.

 

Det mesta verkar funka bra vad jag märkt än så länge.

 

Mackey

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...