Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips om webhost till rimligt pris med vettig mail policy ?


Hexxx

Rekommendera Poster

Hej! Har lite tight budget men vill inte ha tex One som stänger av dig efter att 1 person "råkar" anmäla ett mail som spam. Jag har CA 20 000 pers på en lista jag vill informera om att jag bytt epost. Mång av kontakterna är gamla så det kommer garanterat bli många bounces samt en del spam rapporteringar. Nån som vet någon vettig host som kan acceptera såna utskick utan att dom slår ner hela kontot direkt? Behöver inte ligga i Sverige... Alla tips är välkommna! Gärna om ni prova dom själva också!
Det är inte fråga om ett mail avsett för att spamma utan att det alltid blir problem med tex One om jag skickar ut till 20000 personer och det är helt seriöst mail =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyggligt. Dom ska jag kolla in. Dom är inte omöjliga om man får lite spam rapportering osv ? Menade mail samt host =) Eller separat ... Spelar inte så stor roll =)

 

Du skriver webhost i rubriken men tycks mena mejlutskick i texten... Nåja, MailChimp t.ex. kanske är något?
http://mailchimp.com/pricing/entrepreneur/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga erfarenheter av det som efterfrågas men jag var nyligen (i annan tråd) i kontakt med Loopia.

Vet i princip inget om hur de "fungerar" men de hade trevlig & hjälpsam support. Åtminstone den person jag pratade med. Vanlig hygglig svenska, inget "säljsnack" osv.

 

Kanske helt enkelt ringa för en personlig kontakt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för alla tips. Har haft Loopia samt Oderland förut. Båda dom har funkar klanderfritt. Mailchimp låg lite över min budget märkte jag =)
Jag får väl signa upp för Oderland 1 år och sen byta igen. Känner att det är lite mycket pengar för att göra ett enda massutskick att ligga på ett webhotell för sådär 100 kr i månaden när jag knappt använder sidan utan bara mailen =)

Håller på att kolla lite i utlandet om jag kan hitta något nu också!
Tack igen alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...