Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Krånglande tangentbord


Vattentornet

Rekommendera Poster

Vattentornet

Min nya dator kommer inte riktigt överens med det gamla tangentbordet, som ansluts med USB. Först ville det inte alls, sen skrev den allt med versaler och siffror gick inte alls, inte ens @ gick att åstadkomma.

Till sist fungerar det nu som det ska om jag vid starten av datorn trycker på Num lock, så jag kan logga in på datorn. Men detta händer varje gång datorn startas. Säkert finns det något knep för att man ska slippa trycka på Num lock? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vattentornet

NumLock på/av vid uppstart kan man ställa in i BIOS.

 

DP8db.png

Tack, men det verkar för avancerat för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej

Vad är det för dator: fabrikat och modellbeteckning?

 

vissa stationära datorer är det att föredra att USB-mus och USB-tangentbord ansluts till dom primära USB-portarna som brukar sitta längst upp närmast den runda PS/2 kontakten (om en sådan finns). Finns ibland tangentbords och mus symboler bredvid dessa USB-uttag.
Speciellt om man har problem att tangentbordet inte fungerar direkt vid uppstart tex. för att kunna välja någon av F-tangenterna eller Del för att ta sig in i BIOS, då inte Windows drivrutiner lästs in.

 

Och har du både USB 2 och USB 3 portar så anslut i första hand till USB 2

 

Exempel:

post-73434-0-21671700-1352277326.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vattentornet

Hej

Vad är det för dator: fabrikat och modellbeteckning?

 

vissa stationära datorer är det att föredra att USB-mus och USB-tangentbord ansluts till dom primära USB-portarna som brukar sitta längst upp närmast den runda PS/2 kontakten (om en sådan finns). Finns ibland tangentbords och mus symboler bredvid dessa USB-uttag.

Speciellt om man har problem att tangentbordet inte fungerar direkt vid uppstart tex. för att kunna välja någon av F-tangenterna eller Del för att ta sig in i BIOS, då inte Windows drivrutiner lästs in.

 

Och har du både USB 2 och USB 3 portar så anslut i första hand till USB 2

 

Exempel:

post-73434-0-21671700-1352277326.png

Jag har en HP Pavillion Desktop 550-121no. Tangentbordet är anslutet via Usb2-port. När jag ska slå in pin pinkod vid start av datorn slipper jag problem om jag då använder siffrorna ovanför bokstavstangenterna. Då lyser plötsligt Numlock-tangenten och efter detta kan jag även använda siffertangentbordet i fortsättningen. Därmed är väl mitt problem löst! Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...