Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köp i appar - flera enheter, Android


Mikael63

Rekommendera Poster

En mycket bra app är denna:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.instantbits.cast.webvideo&hl=sv

 

Jag har på en surfplatta köpt premiumversionen och den köper man i appen.

Alltså ingen annan app att installera.

 

Om jag nu vill ha samma app, med premium, i min andra surfplatta - hur fixar jag det enklast?

 

Har testat att ta en backup av appen och fört över den till den andra plattan men det funkade inte.

Jag har på den andra plattan ett annat användarkonto men jag skulle ju kunna lägga till samma konto som jag har på den första plattan - skulle det räcka?

 

Jag är inte ute efter att slippa undan de 32 kr som premium kostar utan vill bara ha en enkel lösning och då helst utan att behöva koppla ett bankkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har på en surfplatta köpt premiumversionen och den köper man i appen.

Alltså ingen annan app att installera.

 

Om jag nu vill ha samma app, med premium, i min andra surfplatta - hur fixar jag det enklast?

 

Jag har på den andra plattan ett annat användarkonto men jag skulle ju kunna lägga till samma konto som jag har på den första plattan - skulle det räcka?

Jag kan inte garantera att det fungerar med just den appen, men jag köpte också en premium-version av en app (File Commander) inifrån själva appen. Har samma konton till 2 telefoner och jag har därmed appen i båda lurarna. Köpet gjorde jag alltså en gång.

 

Android, ja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har på den andra plattan ett annat användarkonto men jag skulle ju kunna lägga till samma konto som jag har på den första plattan - skulle det räcka?

Verkar vara det som föreslås (plus lite om inställningar som behövs) på sidan http://www.cnet.com/how-to/how-to-install-paid-apps-on-multiple-android-devices/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var så enkelt som att bara lägga till kontot som hade betalat.

Funkade direkt.

Tack! :thumbsup::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...