Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Få ner uppdateringar från Windows Update


K Olagus

Rekommendera Poster

Ett "502 Bad Gateway"-fel tyder på något fel på anslutningen mellan olika servrar. Det beror inte nödvändigtvis på din dator, men nedan följer några tips och tricks du kan prova för att lösa problemet.

1. Uppdatera webbsidan genom att klicka på ’Uppdatera sidan’-knappen eller F5 på tangentbordet.

2.  Radera cache och cookies i webbläsaren. Tryck “Ctrl + Skift + Del” för att ta bort tillfälliga internetfiler (rensa webbinformation).

3. Starta om datorn och/eller modemet (ibland kan ett 502-fel orsakas av hur datorn ansluter till internet, särskilt om du får ett meddelande på fler än en sida).

 

Du har väl hämtat programmet härifrån?

http://download.wsusoffline.net/

 

Om man hämtar den senaste versionen får man en fil som heter wsusoffline108.zip

2,0 MB - wsusoffline.net

 

Du kan läsa om förändringarna /förbättringarna under Modifications på nedladdningssidan.

 

Sedan hoppas jag också att du har tagit dig tid att läsa igenom alla kommentarer jag kopierade från videotittarna.

De innehåller ju en del goda råd.

Hej!

 

En fråga angående vad du skriver i en annan tråd, kan man ladda ner den nämnda iso-filen för mitt operativ, Windows7 Pro, och installera de saknade uppdateringarna från Windows Update? Har rödmarkerat den länken:

 

"Postad 16 september 2016 klockan 21:36

Läs gärna Team Grinders analys (2 inlägg) av dessa uppdateringar i denna tråd:

http://www.overclock...n-telemetry/170

Citat av hans första inlägg:

 

September 2016 Updates

SAFE

KB3175024 - Windows Kernel Elevation of Privilege Vulnerability. Replaces KB3167679.

KB3177186 - Windows SMB Authenticated Remote Code Execution Vulnerability.

KB3184122 - Scripting Engine Memory Corruption Vulnerability. Replaces KB3006226.

KB3185911 - Win32k Elevation of Privilege Vulnerability. Replaces KB3177725.

Remember to download KB3185911 and install to fix the slow update search. At this stage KB3168965 is still needed. Have tested with VMware with KB3168965 removed and updates take forever.

 

På nästa sida kommenterar han igen och slutligen ger han en länk till isofilen Win7Prox64September2016.iso

https://mega.nz/#!49...sFl5IS-EC07SPUc

 

Jag menar inte att du ska ladda ner denna isofil och förstås inte om du kör Windows Home istället för Windows Pro. Jag var bara imponerad av Team Grinders insatser i tråden. Och så blir jag själv så trött av att läsa Microsofts långrandiga beskrivningar att det känns uppfriskande att läsa kortfattade sådana."

 

Med vänlig hälsning

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 111
  • Skapad
  • Senaste svar

När man klickar på den länken nu får man tyvärr upp "The file you are trying to download is no longer available" Fast när jag klickar på länken i Team Grinders originalinlägg finns iso-filen kvar:

https://mega.nz/#!49QljbRI!wpzif5es9FWpOZ2PlE9fgMp2MOTEsFl5IS-EC07SPUc

Om jag vore i din situation skulle jag ha testat att ladda ner den filen men det är förstås du själv som måste avgöra om du ska göra det eller inte. Team G. beskriver i Overclock-tråden hur han bara valt de nödvändiga uppdateringarna så läs gärna igenom hans svar på frågorna om denna iso-fil också.

 

Jag har läst igenom alla dina inlägg i den här tråden och noga studerat vad som står på skärmbilderna, framför allt

 

"Administratör: C.\Windows\system32\cmd.exe

Starting WSUS Offline Update (v. 10.8) at 20.19.22.77... Checking user's privileges...

Determining system's properties... Determining Windows licensing info...

Found Microsoft Windows version: 6.1.7601.23418 (w61 x64 sve sp1)

Found Microsoft Windows Software Licensing Management Tool info...

Namn: Windows® 7, Professional edition Beskrivning: Windows Operating System - Windows® 7. RETAIL channel Ofullständig produktnyckel: YTQ7C Licenstillstånd: Licensierad

Found Microsoft Office 2007 Word version: 12.0.6749.5000 (o2k7 sve sp3)

 

Checking medium content... Medium doesn't support Microsoft Windows (w61 x64 sve).

Medium doesn't support Microsoft Office (ofc glb).

ERROR: Medium neither supports your Windows nor your Office version.

Ending WSUS Offline Update at 20:19:27.06...

C:\Users\K Olagus\AppData\Local\Temp\Rar$EX00.041\wsusoffline\client\cmd>_"

 

som jag, för att försöka förstå vad som gått snett, jämfört med en tysk sida

http://wiki.pratznschutz.com/index.php/WSUSOffline där utvecklarna av WSUS Offline Update programmet skrivit vad de skulle ha med i det.

Citat:

"Download updates speziell für das OS

Variable all-x86 Download Updates aller x86 Systeme (w2k3 wxp w60 w61 w62 w63)

all-x64 Download Updates aller x64 Systeme (w2k3-x64 w60-x64 w61-x64 w62-x64 w63-x64)

Download updates / Office Versionen

Variable: o2k7 Beschreibung: Office 2007

Variable: ofc Beschreibung: Download Updates aller Office Versionen (o2k3 o2k7 o2k10 o2k13)"

 

Av detta citat (ofc betyder förresten Office) och resten förstod jag att du hade gjort allt rätt. Jag har tittat på allt du försökt ladda ner och allt är de korrekta versionerna för ditt operativsystem. Det fanns ingen anledning att skriva "Medium neither supports your Windows nor your Office version." Du klarade uppdateringen av din laptop så varför funkar det inte nu trots att du gör allting rätt? Den enda anledningen jag kan komma på är att du kanske bara har en användarlicens till ditt Office-program (och inte två eller tre licenser) och därför ville inte WSUS Offline Update uppdatera samma program i din andra dator.

 

Men du har ju bevisligen två operativsystem, 32-bitars Windows 7 och 64-bitars Windows 7 Pro så de andra uppdateringarna till din stationära dator borde du ha fått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man klickar på den länken nu får man tyvärr upp "The file you are trying to download is no longer available" Fast när jag klickar på länken i Team Grinders originalinlägg finns iso-filen kvar:

https://mega.nz/#!49QljbRI!wpzif5es9FWpOZ2PlE9fgMp2MOTEsFl5IS-EC07SPUc

Om jag vore i din situation skulle jag ha testat att ladda ner den filen men det är förstås du själv som måste avgöra om du ska göra det eller inte. Team G. beskriver i Overclock-tråden hur han bara valt de nödvändiga uppdateringarna så läs gärna igenom hans svar på frågorna om denna iso-fil också.

 

Jag har läst igenom alla dina inlägg i den här tråden och noga studerat vad som står på skärmbilderna, framför allt

 

"Administratör: C.\Windows\system32\cmd.exe

Starting WSUS Offline Update (v. 10.8) at 20.19.22.77... Checking user's privileges...

Determining system's properties... Determining Windows licensing info...

Found Microsoft Windows version: 6.1.7601.23418 (w61 x64 sve sp1)

Found Microsoft Windows Software Licensing Management Tool info...

Namn: Windows® 7, Professional edition Beskrivning: Windows Operating System - Windows® 7. RETAIL channel Ofullständig produktnyckel: YTQ7C Licenstillstånd: Licensierad

Found Microsoft Office 2007 Word version: 12.0.6749.5000 (o2k7 sve sp3)

 

Checking medium content... Medium doesn't support Microsoft Windows (w61 x64 sve).

Medium doesn't support Microsoft Office (ofc glb).

ERROR: Medium neither supports your Windows nor your Office version.

Ending WSUS Offline Update at 20:19:27.06...

C:\Users\K Olagus\AppData\Local\Temp\Rar$EX00.041\wsusoffline\client\cmd>_"

 

som jag, för att försöka förstå vad som gått snett, jämfört med en tysk sida

http://wiki.pratznschutz.com/index.php/WSUSOffline där utvecklarna av WSUS Offline Update programmet skrivit vad de skulle ha med i det.

Citat:

"Download updates speziell für das OS

Variable all-x86 Download Updates aller x86 Systeme (w2k3 wxp w60 w61 w62 w63)

all-x64 Download Updates aller x64 Systeme (w2k3-x64 w60-x64 w61-x64 w62-x64 w63-x64)

Download updates / Office Versionen

Variable: o2k7 Beschreibung: Office 2007

Variable: ofc Beschreibung: Download Updates aller Office Versionen (o2k3 o2k7 o2k10 o2k13)"

 

Av detta citat (ofc betyder förresten Office) och resten förstod jag att du hade gjort allt rätt. Jag har tittat på allt du försökt ladda ner och allt är de korrekta versionerna för ditt operativsystem. Det fanns ingen anledning att skriva "Medium neither supports your Windows nor your Office version." Du klarade uppdateringen av din laptop så varför funkar det inte nu trots att du gör allting rätt? Den enda anledningen jag kan komma på är att du kanske bara har en användarlicens till ditt Office-program (och inte två eller tre licenser) och därför ville inte WSUS Offline Update uppdatera samma program i din andra dator.

 

Men du har ju bevisligen två operativsystem, 32-bitars Windows 7 och 64-bitars Windows 7 Pro så de andra uppdateringarna till din stationära dator borde du ha fått.

Hej!

 

Laddade ner iso-filen sent igår med hjälp av webbläsaren Opera (som jag sedan avinstallerade). Så frågan är hur man hanterar isofiler? (Har glömt, det var så länge sedan!).

Jodå, jag har tre licenser till Office 2007 Student och lärarversion. Används på tre datorer. Och nyckeln är korrekt, det är en köpt Office 2007.

Windows 7 Pro på den datorn som inte får in uppdateringar. Windows 7 Home Premium på laptopen där det till slut lyckades med WSUS. Båda legala operativ.

Med vänlig hälsning

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman
Så frågan är hur man hanterar isofiler? (Har glömt, det var så länge sedan!).

Hej,

 

Prova detta: https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=38780

Annars är det vilken som helst av olika gratis 3:parts http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/mount-an-iso-image-in-windows-vista/

 

Tex. ta denna, kanske enklast: Virtual Clone drive https://www.redfox.bz/sv/virtual-clonedrive.html

Var noga med att avbocka ev. 3:e parts program under installationen som du inte vill ha på din dator.

Sedan är det bara att dubbelklicka på iso-flen så monteras den som egen enhet i Utforskaren (annars får du högerklicka och välja 'Montera').

 

Avmontering sker om du högerklickar på valda enheten i Utforskaren

 

Fr.om. med Windows 8 så kan man högerklicka på vald ISO-fil och montera så denna blir en virtuell enhet med egen enhetsbokstav.

Mvh

 

Ps. Detta är alltså för att slippa bränna ut iso-filen vilken är en skivavbild på DVD-skiva.

Men i Windows 7 kan man alltså också välja att högerklicka på ISO-fil och välja 'Bränn skivavbildning'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Windows 7 brukade jag använda mig av högerklick på iso-fil för att bränna till en DVD-R-skiva. Se instruktionsbilderna här:

http://www.howtogeek.com/80094/how-to-burn-an-iso-image-in-windows-7/

Hej!

 

Problemet är att filen är för stor för en DVD-skiva. Jag har lagt in den på en extern hårddisk och flyttar över den till min stationära dator ikväll. Sen får jag väl använda mig av Fugfiskarns råd - de program som han rekommenderade. Jag har i och för sig dvd-double layer också, men slösar helst inte med dem. Tack i alla fall!

Med vänlig hälsning

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Windows 7 brukade jag använda mig av högerklick på iso-fil för att bränna till en DVD-R-skiva. Se instruktionsbilderna här:

http://www.howtogeek.com/80094/how-to-burn-an-iso-image-in-windows-7/

Hej igen!

 

Nu fick jag skrämselhicka! Den nerladdade filen är ju en fullversion av Windows 7 Pro! Tur jag läste dokumentet innan jag klickade vidare! Här fanns två alternativ:

1/ Upgrade som innebär att filer, dokument och program skulle finnas kvar, men man rekommenderades ändå att göra backup.

2/ Custom som innebär att allt man har försvinner.

 

Vad är nu detta? Jag trodde att denna iso-fil skulle innehålla en packe uppdateringar som jag inte fått ner sedan 4/7, då det drällde in två uppdateringar. Därefter har jag inga fått. Men det här är ju en Windows 7 Pro.

 

Jag har inga som helst planer på att installera om operativet. Jag har väldigt många viktiga program och filer som jag absolut inte vill bli av med. Jag jobbar med foto och därför är jag mycket försiktig med vad jag gör.

 

Med vänlig hälsning

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ville bara visa dig hur det brukar se ut när man har högerklickat på en iso-fil, dvs de instruktioner som då kommer upp. Skrev "se instruktionsbilderna", inte följ denna instruktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man klickar på den länken nu får man tyvärr upp "The file you are trying to download is no longer available" Fast när jag klickar på länken i Team Grinders originalinlägg finns iso-filen kvar:

https://mega.nz/#!49QljbRI!wpzif5es9FWpOZ2PlE9fgMp2MOTEsFl5IS-EC07SPUc

Om jag vore i din situation skulle jag ha testat att ladda ner den filen men det är förstås du själv som måste avgöra om du ska göra det eller inte. Team G. beskriver i Overclock-tråden hur han bara valt de nödvändiga uppdateringarna så läs gärna igenom hans svar på frågorna om denna iso-fil också.

 

Jag har läst igenom alla dina inlägg i den här tråden och noga studerat vad som står på skärmbilderna, framför allt

 

"Administratör: C.\Windows\system32\cmd.exe

Starting WSUS Offline Update (v. 10.8) at 20.19.22.77... Checking user's privileges...

Determining system's properties... Determining Windows licensing info...

Found Microsoft Windows version: 6.1.7601.23418 (w61 x64 sve sp1)

Found Microsoft Windows Software Licensing Management Tool info...

Namn: Windows® 7, Professional edition Beskrivning: Windows Operating System - Windows® 7. RETAIL channel Ofullständig produktnyckel: YTQ7C Licenstillstånd: Licensierad

Found Microsoft Office 2007 Word version: 12.0.6749.5000 (o2k7 sve sp3)

 

Checking medium content... Medium doesn't support Microsoft Windows (w61 x64 sve).

Medium doesn't support Microsoft Office (ofc glb).

ERROR: Medium neither supports your Windows nor your Office version.

Ending WSUS Offline Update at 20:19:27.06...

C:\Users\K Olagus\AppData\Local\Temp\Rar$EX00.041\wsusoffline\client\cmd>_"

 

som jag, för att försöka förstå vad som gått snett, jämfört med en tysk sida

http://wiki.pratznschutz.com/index.php/WSUSOffline där utvecklarna av WSUS Offline Update programmet skrivit vad de skulle ha med i det.

Citat:

"Download updates speziell für das OS

Variable all-x86 Download Updates aller x86 Systeme (w2k3 wxp w60 w61 w62 w63)

all-x64 Download Updates aller x64 Systeme (w2k3-x64 w60-x64 w61-x64 w62-x64 w63-x64)

Download updates / Office Versionen

Variable: o2k7 Beschreibung: Office 2007

Variable: ofc Beschreibung: Download Updates aller Office Versionen (o2k3 o2k7 o2k10 o2k13)"

 

Av detta citat (ofc betyder förresten Office) och resten förstod jag att du hade gjort allt rätt. Jag har tittat på allt du försökt ladda ner och allt är de korrekta versionerna för ditt operativsystem. Det fanns ingen anledning att skriva "Medium neither supports your Windows nor your Office version." Du klarade uppdateringen av din laptop så varför funkar det inte nu trots att du gör allting rätt? Den enda anledningen jag kan komma på är att du kanske bara har en användarlicens till ditt Office-program (och inte två eller tre licenser) och därför ville inte WSUS Offline Update uppdatera samma program i din andra dator.

 

Men du har ju bevisligen två operativsystem, 32-bitars Windows 7 och 64-bitars Windows 7 Pro så de andra uppdateringarna till din stationära dator borde du ha fått.

Hej!

Men länken på tredje raden uppfattade jag att du tyckte jag skulle ladda ner?

"Om jag vore i din situation skulle jag ha testat att ladda ner den filen men det är förstås du själv som måste avgöra om du ska göra det eller inte".

Tolkade jag dig så totalt fel? Jag trodde alltså att den innehöll septemberuppdateringar från Windows Update.

Med vänlig hälsning

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså är det länken i Team Grinders inlägg du refererar till? Ja, jag skulle ha laddat ner den förutsatt att den bara innehöll uppdateringar, vilket han skriver. Naturligtvis har jag inte provladdat ner den. Varför skulle jag göra det? Men är det så att den inte innehåller uppdateringar utan något annat, vilket är märkligt, finns det förstås ingen anledning att installera det.

 

Nu förstår jag det jag tyckte var konstigt: att uppdateringarna inte skulle få rum på en DVD-R (4,5 GB).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså är det länken i Team Grinders inlägg du refererar till? Ja, jag skulle ha laddat ner den förutsatt att den bara innehöll uppdateringar, vilket han skriver. Naturligtvis har jag inte provladdat ner den. Varför skulle jag göra det? Men är det så att den inte innehåller uppdateringar utan något annat, vilket är märkligt, finns det förstås ingen anledning att installera det.

 

Nu förstår jag det jag tyckte var konstigt: att uppdateringarna inte skulle få rum på en DVD-R (4,5 GB).

OK, jag får vänta och se om någon annan har något förslag på vad jag skall göra. Tack för din hjälp i alla fall. Alltid blir man lite klokare.

Med vänlig hälsning

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan du vänta på andra förslag även om jag betvivlar att du får något bättre än WSUS Online Updater. Det verkar vara många som har problem nuförtiden med uppdateringar. En del av dem tror att det beror på att Windows bara intresserar sig för uppdateringar till och i Windows 10 och ger faderullan i alla sina tidigare operativsystem.

Jag tycker du ska försöka med WSUS igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Hys inga bekymmer för detta.

 

Det du skall göra är att köra en reparation.

Och det är viktigt att du startar Setup.exe inifrån Windows utforskaren, alltså inte att boota datorn från den filen.

 

Montera ISO-filen vilket jag skrev om tidigare i inlägg #54, sedan följer du detta:

Se denna tråd inlägg #4 och #5 http://eforum.idg.se...ost__p__1557704

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Obs! för att kunna uppgradera och reparera så måste du ha befintligt Windows igång och sedan öppnar du utforskaren och kör Setup.exe från Windows DVD-skivan eller från den virtuella enheten. På så sätt kommer alla dina program och filer vara intakta efteråt (med undantag av att du kanske har något installerat program som inte gillas - bara att avinstallera detta och börja om) , men du måste köra Windows update efteråt.

Vid uppgraderingsalternativet (som man också kan reparera med) så måste du välja samma språk och 32 eller 64 bitars som redan är installerat på systemet, annars fungerar inte Uppgraderingen.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Men jag blir lite brydd över vad ISO-fil du hämtat hem? Det finns absolut ingen Windows version som är större än vad som ryms på en vanlig 'single layer' DVD-skiva om 4,7GB.

 

Här är korrekta sajten för att ladda hem en fullversion av Windows 7 för just ditt system: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows7

Och denna borde du förvisso bränna ut på DVD-R eller en DVD-RW och spara.

Högerklicka på ISO-filen > välj 'Bränn skivavbild'.

Men du kan ju montera den först och se att allting fungerar innan.

Bränna ut iso-filen kan du göra som sista sak när allt är i ordning.

Mvh
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska K Olagus göra en reparation? Hen har ju inte installerat något, bara laddat ner en iso-fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt att du testat detta att manuellt hämta uppdateringar. Här är i alla fall de uppdateringar jag gjort på en dator med Win 7 64bit under juli och augusti .Börja med de äldsta .Defender är kanske inte så intressant

 

post-57552-0-50195500-1475950407_thumb.jpg

 

Googla KBnumren

 

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Varför ska K Olagus göra en reparation? Hen har ju inte installerat något, bara laddat ner en iso-fil.

Ja därför att saker och ting inte fungerar som dom skall, efter 67 inlägg, men jag skall erkänna att jag inte följt trådens alla inlägg i detalj.

Mvh

Ps. Dessutom kan jag tillägga att en reparation av Windows 7 blir i princip som en nyinstallation, med undantag av att alla tidigare program och egenskapade filer blir kvar. Det kommer alltså att bli en bättre maskin - får jag hoppas... :)

Windows update måste köras efteråt - starta om datorn, Windows update igen - starta om datorn - Windows update och välj alla filer i sidomenyn 'Valfria uppdateringar' och starta om datorn. Repetera tills det inte finns fler uppdateringar.

 

  • Givetvis bör man ta backup innan!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan du vänta på andra förslag även om jag betvivlar att du får något bättre än WSUS Online Updater. Det verkar vara många som har problem nuförtiden med uppdateringar. En del av dem tror att det beror på att Windows bara intresserar sig för uppdateringar till och i Windows 10 och ger faderullan i alla sina tidigare operativsystem.

 

Jag tycker du ska försöka med WSUS igen.

Hej!

 

Jag vet inte hur många gånger jag har försökt med WSUS på den stationära med samma resultat. Är nog uppe i 10 gånger, senast för en stund sedan.

Jag har även låtit Windows Update stå och gå hela dagar - när jag kunnat ha uppsikt. Inte nätter, det vill jag inte eftersom jag har förstått att Windows Update nu fungerar som på 10:an, dvs man har inget att säga till om. Jag kanske inte är så intresserad av att få vissa drivrutiner som jag hellre hämtar från utgivaren t.ex.

 

Så, f.n. är nog WSUS-spåret kört i botten (har f.ö. testat samma lite äldre version som funkade på min laptop. Samma resultat, dvs INTE som på laptopen.)

 

Med vänlig hälsning

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Hys inga bekymmer för detta.

 

Det du skall göra är att köra en reparation.

Och det är viktigt att du startar Setup.exe inifrån Windows utforskaren, alltså inte att boota datorn från den filen.

 

Montera ISO-filen vilket jag skrev om tidigare i inlägg #54, sedan följer du detta:

Se denna tråd inlägg #4 och #5 http://eforum.idg.se...ost__p__1557704

Mvh

Hej!

Jag är faktiskt lite rädd för att göra den reparationen. Jag har väldigt många viktiga program som är rätt krångliga att installera om. Datorn är en arbetsdator för mig som är fotograf, så det blir ett spel jag inte riktigt vågar ge mig in på. Jag läste dokumentet som kom upp när jag hade monterat iso-filen och förstod då att det handlade om att antingen uppgraderar man och får då behålla sina filer, program etc. Eller så kör man "custom" och då försvinner allt. Men jag ser att länken jag fick från mbgtmari (http://www.howtogeek.com/80094/how-to-burn-an-iso-image-in-windows-7/) inte är den samma som den du anger. Den du länkar till är ju faktiskt Microsofts egna.

Trött nu efter alla försök, så jag får nog testa när skallen är klarare. Tack!

 

Med vänlig hälsning

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt att du testat detta att manuellt hämta uppdateringar. Här är i alla fall de uppdateringar jag gjort på en dator med Win 7 64bit under juli och augusti .Börja med de äldsta .Defender är kanske inte så intressant

 

attachicon.gifUppdate Win 7 64 Ju Aug.JPG

 

Googla KBnumren

 

 

LARSAS

Hej!

 

Jag skall definitivt lägga ner lite jobb på att kolla detta bättre! Tack!

 

Med vänlig hälsning

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt att du testat detta att manuellt hämta uppdateringar. Här är i alla fall de uppdateringar jag gjort på en dator med Win 7 64bit under juli och augusti .Börja med de äldsta .Defender är kanske inte så intressant

 

attachicon.gifUppdate Win 7 64 Ju Aug.JPG

 

Googla KBnumren

 

 

LARSAS

Bara en sak: Tidigare har man enkelt kunnat hämta olika uppdateringsfiler manuellt från Windows Update. Jag tycker inte att den möjligheten finns längre. Eller har jag fått "hjärnsläpp"?

 

Med vänlig hälsning

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en sak: Tidigare har man enkelt kunnat hämta olika uppdateringsfiler manuellt från Windows Update. Jag tycker inte att den möjligheten finns längre. Eller har jag fått "hjärnsläpp"?

 

Med vänlig hälsning

K Olagus

Skriver jag in som exempel KB3164025 i googlerutan så får jag som en av de översta valen hämtsidan för uppdateringen hos MS. Där kan jag ladda ner en installerbar fil.

 

https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=53300

 

Observera även sökrutan uppe till höger där jag kan skriva in ett KB Nummer för att hämta den.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...