Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Få ner uppdateringar från Windows Update


K Olagus

Rekommendera Poster

Fortsätter på min gamla tråd om svårigheter att ladda hem Windows Update. Har varit inaktiv på min stationära bilddator (med Windows 7 Pro) under ett tag av olika skäl. Nu vill jag ha ner uppdateringarna, men de går alltså inte ner. Har prövat alla de förslag som finns högre upp i denna tråd, men ingenting fungerar. (Även på min laptop som har Windows 7 Home Premium).

Idag hade jag ett supportsamtal med PC FÖR ALLAS samarbetspartner (när man är prenumerant). Han fjärrstyrde datorn, men fann väl inget av substans. Det vanliga rådet, att ominstallera operativet är inte aktuellt för mig.

 

1/ Supporten nämnde att man till Windows 7 inte skickar så många uppdateringar nu och att om de kommer så är de i paket. Kan det stämma? Kan jag i så fall hämta detta manuellt själv? Sista uppdateringarna som kommit in var någon gång runt 10 juli eller eventuellt 29 juni. Jag gjorde en systemåterställning till 10 juli, men det hjälpte inte.

 

2/Har också tagit bort GWX Control Panel, som ju har fungerat som "dörrvakt" mot Windows 10. Supporten trodde att det programmet kunde spöka också. Någon med erfarenhet här?

 

3/ Noterar att det finns många diskussioner om svårigheter att ladda hem uppdateringarna. Verkar finnas tusen orsaker, men inga fixar. Nog borde det väl gå att hämta uppdateringar i ett paket själv, utan att behöva gå igenom hela ominstallationsprocessen på en i övrigt väl fungerande dator?

 

Skulle behöva lösa detta nu.

 

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 111
  • Skapad
  • Senaste svar

Samma problem togs upp i den här tråden

//eforum.idg.se/topic/352165-uppdateringar-windows-update/?do=findComment&comment=1677124

och lösningen som frågeställaren Lighthouse2 själv kom på var programmet WSUS Offline, som hämtar hem allt man behöver. Programmet kan man se på Youtube. Adressen är https: //www.youtube. com/watch?v=aXAOvbNJYyE

utan de mellanrum som jag la till efter https: och före com för att adressen skulle synas. Utan dessa 2 mellanslag blir det

 

Tillägg

Du kan ju också läsa det jag skrev i inlägg #6 i den tråden.

 

När du sedan ser videon får du givetvis pausa den på lämpliga ställen för att hinna anteckna de moment du ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej K Olagus

 

Ok.

Vi börjar med en dator åt gången.

Vad är det för dator: fabrikat och modell?

Exakt vad är det som går fel vid Windows uppdatering?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har windows 7 på min ena dator och än så länge får jag uppdateringar på vanligt sätt. Men det ska tydligen ändras så att det bara kommer en samlad uppdatering (paket), dock osäker när det ska börja gälla. Men den jag fick förra månaden var vanlig.

 

Om det som mbgtmari skriver inte funkar så är enda rådet är egentligen att sätta datorn på att söka uppdateringar och låta den stå så. Det kan ta flera dygn innan datorn tagit hem uppdateringarna. Sen när man fått hem uppdateringarna och de ska installeras så göra samma sak bara låta datorn stå och jobba. 

Än så länge har jag sluppit det på windows 7, men får göra så på den bärbara som har vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman, hej!

 

Laptopen har några år på nacken och heter så här:

 

500GB Radeon HD5650/DVD+-RW/Win7. Den har jag givit upp om, ställt åt sidan för att eventuellt installera om operativet som var Windows 7 Home Premium 64 bit. Men går det att lösa samtidigt med min stationära, så är det ju bra.

 

Min stationära är ett specialbygge för mina behov - bildbehandlar. Chassi Antec P183. Övriga specifikationer får jag ta en skärmdump i Speccy för att visa. Burken har i alla fall Windows 7 Pro 64 bit, och är ännu bra att jobba i. Snabb systemdisk som är en Intel SSD.

Har inga planer på att uppgradera till annat operativ eller ominstallera det befintliga. Enda problemet jag har, är just att Windows Update inte vill komma in efter att jag gjort ett uppehåll på några veckor. Tror att de senaste kom in 29 juni, sen går det inte att få in fler. Jag kopplar ytterst sällan upp mig med den stationära av "säkerhetsskäl". Bilderna jag jobbar med är viktiga. Dock kan det ibland vara nödvändigt, därför uppdaterar jag alltid.

 

Har en känsla av att även laptopen stod ett litet tag innan jag försökte uppdatera. Vet inte om just det spelar roll.

 

Felet som du frågar om är att den söker och söker och det kommer inte in något. Nu har jag i och för sig gjort en manöver som rekommenderades på Microsofts eget forum, där man gick in i TJÄNSTER, stoppade Windows Update och därefter rensade mappen "Software Distribution". Därefter startade jag tjänsten igen och startade om datorn. Då skulle alla mappar komma tillbaka - det har de - och uppdateringar skulle gå igång - gjorde de inte. Dessutom hade ju historiken försvunnit, så jag kan inte längre se de uppdateringar som misslyckades - det var några är jag säker på.

post-62800-0-98504900-1472912436_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna, hej!

 

Jag vet faktiskt inte om det är applicerbart på en dator som redan har SP1 och en massa uppdateringar - minus då de som inte har kommit in efter 29/6. Jag trodde de du hänvisar till är när man installerar om operativet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marim, hej!

 

Jag är lite rädd för att låta min bilddator stå över natten utan övervakning och hämta uppdateringar. I så fall får jag nog vara med och ha koll. Microsoft hittar på så mycket och det kanske inte alltid man vill ha det som de skickar med.

 

Men det samlade paketet är jag mycket intresserad av och undrar om det går att få fatt på utan att vänta in Windows Update?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K Olagus jag har inställningarna på uppdateringar satta till att "hämta uppdateringar, men låta mig välja vilka som ska installeras". Med den inställningen så installeras inget direkt utan jag väljer vilka jag vill installera. 

Och tyvärr så kan det mer än ett dygn innan updates talar om att man fått hem uppdateringar, så att vara med under tiden den söker efter uppdateringar är inte möjligt. När du väl fått hem uppdateringarna så kan du välja installera några åt gången och vara med, men även det kan lång tid. 

Jag vill heller inte ha datorn igång när jag sover eller är borta, men för mig finns inget alternativ till att få hem uppdateringarna till vistan eftersom det tar sån tid. 

 

När det gäller det samlade paketet (kumulativ uppdatering) så är det nåt som kommer komma till windows 7 och det blir då så att man bara får en enda uppdatering istället som idag flera stycken och då kommer man inte ha nån koll på vad man får installerat. Letade reda på artikeln som skrivits. Det finns inte idag utan det ska börja i oktober enligt techworld. Det är sannolikt det som pc supporten talade om, dom trodde nog att det redan var så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall titta på detta mbgtmari. Tack.

Kollat igenom videon och det verkar ju fiffigt. Har det fungerat?

Ja det fungerade för Lighthouse2 se inlägg#10 här:

//eforum.idg.se/topic/352165-uppdateringar-windows-update/?do=findComment&comment=1677124

 

Windows update i Windows 7 är förresten en av tjänsterna i Windows 7. Tjänstenamn: wuauserv

 

Du kan ha nytta av att läsa kommentarerna till videon. Några citat:

I was wondering in which folder was the installer located, but now i know, thank you. The "Client" folder.

 

- Is it necessary to take a computer offline (that has a good internet connection) when installing the updates with the WSUS tool?

- Nope. So, I downloaded WSUS, and ran it. Yes, it did take a while for it to process the downloading of the designated updates. I did get stumped, however, as to what to do next after the USUS downloaded and prepared all the updates for my system. I began searching for the files. I first reviewed the log file (text file) and saw what it was doing and to where it stored the files. I then found the files in the WSUS directory structure "client/." area.

 

This video walked through a basic, 1, 2 3 of using WSUS. The most important section for me was when the author covered what to do after the download completed. That is, to run the "UpdateInstaller.exe" file under the "../client/." directory. To the WSUS author's credit, I didn't thoroughly explore their website for any instructions because it appeared to be a developer's style website for WSUS. Nonetheless, this video explained what to do, and in fact explained how to use the downloaded updates when updating other systems at other locations. (USB, Network shared drive, etc.)

 

Thank you for being concise, and direct with the process of using this great windows update resource - WSUS Offline Updater. Can confirm this is actually 10x faster than using windows update. It downloaded all of the updates (169 in my case) in 10 minutes. Whereas windows update left overnight still hadn't found all the updates I needed let alone downloaded them. One thing you didn't mention is, when installing the update, if you don't check the box which says "Automatic Boot & Recall", you need to manually recall updates after every boot by executing another file called "Update.cmd" (Run as Admin).

 

I read in digital trends that it will recognize updates that you already have. Another beautiful thing is if you leave the installation in place and when you need to update it, just update in place. The old download is still there. The new download script only downloads what files are not present so you don't have to download the whole enchilada once again. It should skip over any previously installed updates and only install updates which are not present or of a higher version number.

 

 

You can download updates for only the Windows Operating Systems you need.

Make sure to check off to download Service Packs and .NET Framework

All updates are not installed at one time. You will have to reboot, and rerun the updater a number of times.

 

http://www.wsusoffline.net/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Också ur kommentarerna till videon
Råd till dem som uppdaterar Windows Vista och Windows XP mha av programmet WSUS Offline Updater

 

1) DO NOT INSTALL MICROSOFT SECURITY ESSENTIALS! DON'T DO IT! It will trap you in BSOD hell, and you'll have to boot in safe mode and run a system restore. Select every OTHER checkbox option, including "show log".

 

2) Don't worry when the screen freezes at "listing updates"; I know it seems similar to the infinite "checking for updates" screen, but it's just slow, and will take 4-5 hours to "unfreeze" and finish.

 

3) Be sure to keep rebooting and re-running WSUS; DON'T STOP until the log says "Nothing to do!"

 

4) TURN OFF YOUR INTERNET during the WSUS install; if your task scheduler launches a Defender Definition Update during the install, you'll BSOD.

 

5) When WSUS is done, your Windows Updater should finally work again; just give it 30 mins to run. However, DO NOT INSTALL ANY RECENT MICROSOFT UPDATES! Any Windows update from 2016 seems to BSOD Vista/XP computers; I think Microsoft is trying to force us to buy new computers.

 

6) Disable any/all forms of Microsoft security and use a 3rd party software instead. Defender scans/updates in particular cause my BSODs.

 

7) Defender Definition updates can't be disabled, but Task Scheduler shows you when they run; mine run at 2:03 AM every day, so I turn off my internet from 2 - 3 AM, and it avoids the update/BSOD.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det fungerade för Lighthouse2 se inlägg#10 här:

//eforum.idg.se/topic/352165-uppdateringar-windows-update/?do=findComment&comment=1677124

 

Windows update i Windows 7 är förresten en av tjänsterna i Windows 7. Tjänstenamn: wuauserv

 

Du kan ha nytta av att läsa kommentarerna till videon. Några citat:

I was wondering in which folder was the installer located, but now i know, thank you. The "Client" folder.

 

- Is it necessary to take a computer offline (that has a good internet connection) when installing the updates with the WSUS tool?

- Nope. So, I downloaded WSUS, and ran it. Yes, it did take a while for it to process the downloading of the designated updates. I did get stumped, however, as to what to do next after the USUS downloaded and prepared all the updates for my system. I began searching for the files. I first reviewed the log file (text file) and saw what it was doing and to where it stored the files. I then found the files in the WSUS directory structure "client/." area.

 

This video walked through a basic, 1, 2 3 of using WSUS. The most important section for me was when the author covered what to do after the download completed. That is, to run the "UpdateInstaller.exe" file under the "../client/." directory. To the WSUS author's credit, I didn't thoroughly explore their website for any instructions because it appeared to be a developer's style website for WSUS. Nonetheless, this video explained what to do, and in fact explained how to use the downloaded updates when updating other systems at other locations. (USB, Network shared drive, etc.)

 

Thank you for being concise, and direct with the process of using this great windows update resource - WSUS Offline Updater. Can confirm this is actually 10x faster than using windows update. It downloaded all of the updates (169 in my case) in 10 minutes. Whereas windows update left overnight still hadn't found all the updates I needed let alone downloaded them. One thing you didn't mention is, when installing the update, if you don't check the box which says "Automatic Boot & Recall", you need to manually recall updates after every boot by executing another file called "Update.cmd" (Run as Admin).

 

I read in digital trends that it will recognize updates that you already have. Another beautiful thing is if you leave the installation in place and when you need to update it, just update in place. The old download is still there. The new download script only downloads what files are not present so you don't have to download the whole enchilada once again. It should skip over any previously installed updates and only install updates which are not present or of a higher version number.

 

 

You can download updates for only the Windows Operating Systems you need.

Make sure to check off to download Service Packs and .NET Framework

All updates are not installed at one time. You will have to reboot, and rerun the updater a number of times.

 

http://www.wsusoffline.net/

Hej!

 

Jag tänkte fråga några saker innan jag ger mig i kast med WSUS.

Har laddat ner allt från WSUS till min gamla laptop - för att testa detta innan jag börjar göra något på min viktiga stationära. Nu har laptopen Windows 7 Home Premium, medan den stationära har Windows Pro. Gör det någon skillnad? Kan jag använda de nerladdade filerna även på den? Det står ju bara Windows 7, men med ett val som jag inte riktigt vet vad det betyder: W86 eller W64? Jag valde W64 till laptopen i tron att det betyder 64 bitar, som det nog står på operativet på båda datorerna.

Det tog några timmar att få ner alla filer och i en eller ett par rader i promtern stod det failed. Men svårt att hinna läsa allt.

Nästa fråga är, skriver dessa uppdateringar över de befintliga, dvs de som redan finns i datorn? Spelar det i så fall roll?

 

Tänkte köra igång idag, men vågar inte utan att ha fått svar på mina frågor.

 

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, W86 är 32 bitar och W64 är 64 bitar så du laddade ner rätt version.
http://www.commentcamarche.net/forum/affich-12308796-difference-entre-x64-et-x86
 

Eftersom det bara stod "Windows 7" måste det ju betyda att det är samma uppdateringar som gäller för Home Premium och Pro.

 

Citat ur kommentarerna, som du citerar igen i ditt inlägg: "I read in digital trends that it will recognize updates that you already have. [...]  It should skip over any previously installed updates and only install updates which are not present or of a higher version number."

 

Uppdateringarna skriver alltså inte över de befintliga utan laddar bara ner dem som inte finns och dem som passar just ditt operativsystem.

 

Lägg märke till att varken Lighthouse2 eller trådstartaren, i den tråd jag refererade till, hade några problem med uppdateringarna när de använde WSUS!

 

Jag hade aldrig problem med några Windowsuppdateringar i Windows 7 och nu kör jag Windows 10 (utan problem hittills) så jag kan förstås inte testa WSUS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, W86 är 32 bitar och W64 är 64 bitar så du laddade ner rätt version.

http://www.commentcamarche.net/forum/affich-12308796-difference-entre-x64-et-x86

 

Eftersom det bara stod "Windows 7" måste det ju betyda att det är samma uppdateringar som gäller för Home Premium och Pro.

 

Citat ur kommentarerna, som du citerar igen i ditt inlägg: "I read in digital trends that it will recognize updates that you already have. [...]  It should skip over any previously installed updates and only install updates which are not present or of a higher version number."

 

Uppdateringarna skriver alltså inte över de befintliga utan laddar bara ner dem som inte finns och dem som passar just ditt operativsystem.

 

Lägg märke till att varken Lighthouse2 eller trådstartaren, i den tråd jag refererade till, hade några problem med uppdateringarna när de använde WSUS!

 

Jag hade aldrig problem med några Windowsuppdateringar i Windows 7 och nu kör jag Windows 10 (utan problem hittills) så jag kan förstås inte testa WSUS.

 

Tack! Då sparkar jag igång idag, så får vi se hur det går!

 

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, W86 är 32 bitar och W64 är 64 bitar så du laddade ner rätt version.

http://www.commentcamarche.net/forum/affich-12308796-difference-entre-x64-et-x86

 

Eftersom det bara stod "Windows 7" måste det ju betyda att det är samma uppdateringar som gäller för Home Premium och Pro.

 

Citat ur kommentarerna, som du citerar igen i ditt inlägg: "I read in digital trends that it will recognize updates that you already have. [...]  It should skip over any previously installed updates and only install updates which are not present or of a higher version number."

 

Uppdateringarna skriver alltså inte över de befintliga utan laddar bara ner dem som inte finns och dem som passar just ditt operativsystem.

 

Lägg märke till att varken Lighthouse2 eller trådstartaren, i den tråd jag refererade till, hade några problem med uppdateringarna när de använde WSUS!

 

Jag hade aldrig problem med några Windowsuppdateringar i Windows 7 och nu kör jag Windows 10 (utan problem hittills) så jag kan förstås inte testa WSUS.

Efter en halvtimmes körning kan jag konstatera att alla inställningar, alla dokument, alla bokmärken, alla epostadresser - kort sagt allt - har försvunnit från min dator. Det hade jag inte väntat mig. Nu ser gränssnittet ut som när man precis har installerat om hela operativet....Det skulle ta lång tid, kan man förvänta sig att allt kommer tillrätta igen?

 

C:a 2 timmar senare står installationsprocessen och stampar på KB 3172605. Där har den stått i c:a 30 minuter. Jag börjar misströsta.

 

Klockan 21.40. Omstart av datorn och då kan den inte komma in i Windows. Nu pågår startreparation. Tur jag testade detta på en mindre viktig laptop.

 

Efter ett större antal försök att komma in i datorn, så pågår nu en systemåterställning. I "felsäkert läge".

 

 

 

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En erfarenhet rikare, men jag hade gärna sluppit jobbet. Det funkade inte med WSUS i förrgår.Gjorde ett nytt försök igår och såg att vid installationen låste sig allt när programmet kom till KB3172605x64. Alltså laddade jag ner just denna fil från Microsofts webbplats eftersom just den fanns att hämta. Tror att den kom någon gång i juli. Installerade den och det gick bra. Började från början med WSUS och denna gång, vid offlineinstallation kunde WSUS installera några fler uppdateringar, dock inte på långa vägar de 219 uppdateringar som det stod. Den fick gå tills den var färdig. DÅ, gav sig Windows Update tillkänna och sa att det fanns sisådär 23 viktiga uppdateringar och tre valfria. De låg snyggt och prydligt i nummerordning med lägsta numret först, så jag tog en och en. Mitt i natten till idag och jag fick ner tre uppdateringar med omstarter och allt. Inga särskilt stora, men de kom ner. Sedan laddade jag ner resten av uppdateringarna en och en idag. Alla är nu inne.
Vad säger mig detta? Tja, att det inte finns EN lösning för alla datorer. Och att man måste vara beredd att lägga ner väldigt mycket jobb för att ha sitt operativ i skick. Vare sig det är Windows7 eller 10 eller något annat.

Detta gäller min laptop med Windows 7 Home Premium. Nästa jobb blir min stationära bilddator som är betydligt ömtåligare.

 

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"New update optional in WU, KB3172605. This update replaces the previously released update KB3161608."

Bra att du lyckades sparka igång Microsoft så du kunde erbjudas July 2016 update rollup for Windows 7 SP1 and Windows Server 2008 R2 SP1 Det står om denna uppdatering här:

http://windowssecrets.com/forums/showthread.php/176715-New-July-2016-rollup-update

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Gokväll!

 

Sitter och skall göra samma manöver som ovan på min betydligt viktigare stationära dator. Den har Windows 7 Pro. Jag lyckas inte ladda ner vissa filer via WSUS. Jag testade först en gång och fick följande fel i loggen, som förstås är längre:

 

"2016-10-01 19:43:34 ERROR 502: Bad Gateway.
2016-10-01 19:43:32,68 - Warning: Download of http://download.windowsupdate.com/c/msdownload/update/software/secu/2013/10/windows6.1-kb2862152-x64_ed45dcf054886800ff4dc5e0028e817c5cc270d3.cab failed"

 

........................................................................................................

 

"2016-10-01 19:47:52,82 - Warning: Sysinternals' NTFS alternate data stream handling tool ..\bin\streams64.exe not found
2016-10-01 19:47:52,83 - Error: Sysinternals' digital file signature verification tool ..\bin\sigcheck64.exe not found".

 

Jag gjorde om proceduren, tog bort hela programmet och hämtade det på nytt. Laddade ner, men det blev stående på Office 2007-filer denna gång.

 

Loggens felmeddelande (delar av loggen som är jättelång):

 

”2016-10-01 19:51:09,78 - Info: Ofullst„ndig produktnyckel: YTQ7C
2016-10-01 19:51:09,82 - Info: Found Microsoft Office 2007 Word version 12.0.6749.5000 (o2k7 sve sp3)
2016-10-01 19:51:09,82 - Info: Medium does not support Microsoft Windows (w61 x64 sve)
2016-10-01 19:51:09,83 - Info: Medium does not support Microsoft Office (ofc glb)
2016-10-01 19:51:09,83 - Error: Medium neither supports your Windows nor your Office version
2016-10-01 19:51:09,86 - Info: Ending WSUS Offline Update”

...............................................................................................................
”2016-10-01 20:48:13,34 - Info: Ofullst„ndig produktnyckel: YTQ7C”
...............................................................................................................
”2016-10-01 20:48:13,39 - Info: Found Microsoft Office 2007 Word version 12.0.6749.5000 (o2k7 sve sp3)
2016-10-01 20:48:13,39 - Info: Medium does not support Microsoft Windows (w61 x64 sve)
2016-10-01 20:48:13,39 - Info: Medium does not support Microsoft Office (ofc glb)
2016-10-01 20:48:13,40 - Error: Medium neither supports your Windows nor your Office version
2016-10-01 20:48:13,41 - Info: Ending WSUS Offline Update”

 

 

Jag tycker detta är konstigt. Jag kan alltså inte få ner allt, jag får meddelanden om att jag har en ofullständig produktnyckel - har jag inte! När jag valde vad som skulle laddas ner, så var det uppdateringar till det operativet som stod angivet i WSUS-programmet, liksom till Office 2007. Vad händer?

 

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Avinstallera MS-Office 2007 enär just den utgåvan har kända problem!

Se till att du har backup!

Starta om datorn.

 

Fortsätt med tidigare uppdatering, starta om datorn.

Sedan tar vi itu med MS-Office 2007 på forumet, här finns det många duktiga, men du bör kunna återinstallera detta utan problem.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallera MS-Office 2007 enär just den utgåvan har kända problem!

Se till att du har backup!

Starta om datorn.

 

Fortsätt med tidigare uppdatering, starta om datorn.

Sedan tar vi itu med MS-Office 2007 på forumet, här finns det många duktiga, men du bör kunna återinstallera detta utan problem.

Mvh

Hej! Tack för tipset! Skall testa, men jag har faktiskt samma Office 2007 på laptopen där jag ju fick - och får -  ner uppdateringar nu.

Sen undrar jag vad som spökar med Windowsuppdateringarna. Office såg jag ju, men det var något annat först. Kan du utläsa det från det jag kopierade först från loggen?

 

Kanske inte hinner göra detta idag, men återkommer någon dag i kommande vecka när jag testat.

 

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett "502 Bad Gateway"-fel tyder på något fel på anslutningen mellan olika servrar. Det beror inte nödvändigtvis på din dator, men nedan följer några tips och tricks du kan prova för att lösa problemet.

1. Uppdatera webbsidan genom att klicka på ’Uppdatera sidan’-knappen eller F5 på tangentbordet.

2.  Radera cache och cookies i webbläsaren. Tryck “Ctrl + Skift + Del” för att ta bort tillfälliga internetfiler (rensa webbinformation).

3. Starta om datorn och/eller modemet (ibland kan ett 502-fel orsakas av hur datorn ansluter till internet, särskilt om du får ett meddelande på fler än en sida).

 

Du har väl hämtat programmet härifrån?
http://download.wsusoffline.net/

 

Om man hämtar den senaste versionen får man en fil som heter wsusoffline108.zip
2,0 MB - wsusoffline.net
 

Du kan läsa om förändringarna /förbättringarna under Modifications på nedladdningssidan.

 

Sedan hoppas jag också att du har tagit dig tid att läsa igenom alla kommentarer jag kopierade från videotittarna.

De innehåller ju en del goda råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett "502 Bad Gateway"-fel tyder på något fel på anslutningen mellan olika servrar. Det beror inte nödvändigtvis på din dator, men nedan följer några tips och tricks du kan prova för att lösa problemet.

1. Uppdatera webbsidan genom att klicka på ’Uppdatera sidan’-knappen eller F5 på tangentbordet.

2.  Radera cache och cookies i webbläsaren. Tryck “Ctrl + Skift + Del” för att ta bort tillfälliga internetfiler (rensa webbinformation).

3. Starta om datorn och/eller modemet (ibland kan ett 502-fel orsakas av hur datorn ansluter till internet, särskilt om du får ett meddelande på fler än en sida).

 

Du har väl hämtat programmet härifrån?

http://download.wsusoffline.net/

 

Om man hämtar den senaste versionen får man en fil som heter wsusoffline108.zip

2,0 MB - wsusoffline.net

 

Du kan läsa om förändringarna /förbättringarna under Modifications på nedladdningssidan.

 

Sedan hoppas jag också att du har tagit dig tid att läsa igenom alla kommentarer jag kopierade från videotittarna.

De innehåller ju en del goda råd.

Hej och tack för svar och tips!

Faktum är att detta fel, "502 gateway" var något supporten på Tech Troopers var inne på. Jag provar detta också!

Ja, jag har laddat ner från rätt länk.

Och ja, jag har läst på.

Men alla datorer är ju inte lika. Gissar att det är mycket som kan spöka.

Så under den kommande veckan skall jag prova igen!

 

Med vänlig hälsning

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallera MS-Office 2007 enär just den utgåvan har kända problem!

Se till att du har backup!

Starta om datorn.

 

Fortsätt med tidigare uppdatering, starta om datorn.

Sedan tar vi itu med MS-Office 2007 på forumet, här finns det många duktiga, men du bör kunna återinstallera detta utan problem.

Mvh

Hej!

Jag gjorde enligt din beskrivning men felmeddelandena blev desamma. Hela Officepaketet (2007) avinstallerat och datorn omstartad.Vad göra nu?

Med vänlig hälsning

K Olagus

post-62800-0-42173500-1475693705_thumb.jpg

161005 PROBLEM WSUS.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett "502 Bad Gateway"-fel tyder på något fel på anslutningen mellan olika servrar. Det beror inte nödvändigtvis på din dator, men nedan följer några tips och tricks du kan prova för att lösa problemet.

1. Uppdatera webbsidan genom att klicka på ’Uppdatera sidan’-knappen eller F5 på tangentbordet.

2.  Radera cache och cookies i webbläsaren. Tryck “Ctrl + Skift + Del” för att ta bort tillfälliga internetfiler (rensa webbinformation).

3. Starta om datorn och/eller modemet (ibland kan ett 502-fel orsakas av hur datorn ansluter till internet, särskilt om du får ett meddelande på fler än en sida).

 

Du har väl hämtat programmet härifrån?

http://download.wsusoffline.net/

 

Om man hämtar den senaste versionen får man en fil som heter wsusoffline108.zip

2,0 MB - wsusoffline.net

 

Du kan läsa om förändringarna /förbättringarna under Modifications på nedladdningssidan.

 

Sedan hoppas jag också att du har tagit dig tid att läsa igenom alla kommentarer jag kopierade från videotittarna.

De innehåller ju en del goda råd.

Hej!

 

Har idag läst på allt du har rekommenderat och därefter provat utan att det fungerade. Så just nu vet jag inte alls vad jag skall göra.

Backade, gjorde en systemåterställning så att jag fick tillbaka Office 2007.

Studerade vad som finns i uppdateringsloggen och kan konstatera att där har kommit in två uppdateringar på Windows Update 4 juli 2016. Därefter ingenting. 29 juni, tror jag det var, kom det också flera. De två KB-uppdateringarna du nämner/refererar till (sitter vid en annan dator nu och den aktuella är stängd, därför har jag inte numren) finns där.

 

Med vänlig hälsning

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...