Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Service för Pandas antivirusprogram


DAL30

Rekommendera Poster

Hej!

Jag vore tacksam för hjälp med följande frågor.

Jag har använt Panda Global Protection under många års tid. Jag tycker att programmet har fungerat bra, men det uppstår problem, när man skall söka kontakta service-stället. Det går nämligen inte att få svar på de frågor man ställer. Antingen svarar "service-stället" på någonting annat än frågorna eller också får man ett svar på engelska som inte är relevant.

Jag undrar därför:    :unsure:

*  Har Panda inte något service-ställe i Sverige?

*  Vilken är E-post-adressen eller telefonnumret till detta ställe?

*  Varför svarar man på engelska, som blir ett invecklat svar, eftersom tekniska frågor kan missförstås?

Vänligen

DAL30 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det finns telefonnummer mm på deras svenska kontaktsida: http://www.pandasecurity.com/sweden/support/

 

2. Kan ju vara så att när den svenska supporten är upptagen men engelsk support har lite tid över svarar de även på frågor från Sverige, det är ju så att de flesta i Sverige klarar av engelska tillräckligt bra. Om man inte vill ha svar på engelska kan det ju vara bra att skriva det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du betalar för din Panda Global Protection, då loggar du in på ditt konto och använder supportlänken därifrån, då får du ditt kundnummer automatiskt ifyllt, och får lite snabbare svar.

Har använt detta några ggr med bra resultat, brukar får svar inom 24 tim.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Cecilia, för ditt svar!   :thumbsup:

 

Jag har använt av den svenska supporten men ett svar på frågorna har ändå uteblivit. Det verkar som om man är mycket upptagen.

Jag vet inte om Panda är ett vanligt använt program här i Sverige och att personalen har mycket att besvara, vilket gör att den engelska supporten då går in.

Jag har just skrivit att jag inte vill ha svar på engelska utan på svenska, även om jag kan rätt mycket engelska.

Jag har faktiskt också ringt och fått svar, men jag blir osäker på giltigheten av svaret, eftersom det skriftliga svaret på mina frågor har uteblivit.

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Laso, för svaret!   :thumbsup:

Ja, jag har konto hos Panda och har använt och fyllt i supporter-länken med mina frågor. Men jag ändå inte fått svar på mina frågor. Jag får en massa andra upplysningar men inte ett direkt svar. Dessutom är svaret inte snabbt.

M.a.o.: Jag är besviken på Pandas support!   :thumbsdown:

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Laso!   :thumbsup:

 

Jag har framför allt bett om svar på de frågor jag ställde för flera månader sedan men ett direkt svar har uteblivit.

Jag skrev till PANDA:

Mina frågor är:

a) Vilket datum måste jag senast förnya programmet?

     Är kostnaden 499,73 kronor?

B)  På vissa sidor står det felaktigt att kostnaden är 933,90 kronor.

c)  Gäller den utannonserade rabatten om 50 %? Eller är det skoj?

 

Men som sagt: Jag har ännu inte fått svar från PANDA.

Gissa om man blir besviken!

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Laso!   :thumbsup:

 

Jag har framför allt bett om svar på de frågor jag ställde för flera månader sedan men ett direkt svar har uteblivit.

Jag skrev till PANDA:

Mina frågor är:

a) Vilket datum måste jag senast förnya programmet?

     Är kostnaden 499,73 kronor?

B)  På vissa sidor står det felaktigt att kostnaden är 933,90 kronor.

c)  Gäller den utannonserade rabatten om 50 %? Eller är det skoj?

 

Men som sagt: Jag har ännu inte fått svar från PANDA.

Gissa om man blir besviken!

Vänligen

DAL30

A. Öppna programmet, så borde du kunna se längst ner till vänster i rutan när du senast måste förnya programmet.

B. Gäller för 1 dator, ett år.

C. Vet inte ärligt talat, har du registrerat för 1 dator, kommer du kanske rätt när du klickar på annonsen, jag har reggat för 3 datorer, så jag får uppmaningen att kontakta kundservice, så jag kan inte svara korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Ekcim, för svaret!   :thumbsup:

Ja, på många sidor står det så.

Men jag har också fått meddelande om, att förnyelsen har 50 % rabatt och att kostnaden är 499,73 kr.

Men eftersom jag då och då får andra meddelanden om kostnaden, så ville jag ha ett klarläggande och skriftligt besked av Panda.

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Laso, för svaret!  :thumbsup:

Ja, jag öppnar programmet och ser på Pandas sida:

"Mina produkter. Giltig till 2016-05-17"

Mitt abonnemang gäller för 3 datorer.

Och priset är 499,73 kr efter 50 % rabatt.

 

Men eftersom jag nästan dagligen får meddelanden bl.a. om  att priset är 933,90 kr eller att jag kan få 30 % rabatt, om jag beställer inom två dagar, så blir jag mycket fundersam.

Jag tycker inte, att Panda borde skicka en massa oriktiga meddelanden, när man väl är en känd kund.

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan Dal30.

 

Jag upptäckte en ganska intressant sak ang. förnyelsen av Panda Global Protection.

Jag loggade in på min Pandasida via programmet och klickade mej fram till att

"Förnya min prenumeration". Av någon anledning så avbröt jag innan jag skulle betala. En stund senare

så fick jag ett mail från Panda där dom konstaterade att jag hade varit inne på deras webshop

och försökt förnya prenumerationen. Med i mailet fanns en direktlänk till en sida där jag

fick 50% rabatt på det ursprungliga priset. :) Topppen. Vet inte om det fungerar för dej,

men du kan ju alltid testa.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde löna sig att gå via sitt konto man har, då borde man få maximala rabatter som Panda kan erbjuda sina betalande kunder.

 

Har inte testat det som Thomas 1 fått fram, men funkar det så verkar det vara bästa alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Thomas1!   :thumbsup:

Ja, jag litar på det Panda skrivit i flera av sina meddelanden, nu senast för en stund sedan. Dessutom har jag faktiskt ringt till Panda och talat med en person med engelsk brytning, som lovade att jag som kund hade förnyelse-priset med 50 % rabatt.

Dessutom behöver jag inte göra förnyelsen förrän någon dag innan mitt nuvarande abonnemang upphör

Så nu "sitter jag lugnt i båten", tills det är dags!  

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Laso!  :thumbsup:

 

Ja, som jag skrivit i svaret till Thomas1, så har jag nu klarlagt priset och tiden.

Jag väntar tills det är närmare utgångstiden.

Priset är då 50 % rabatt, dvs. 499,73 kr.

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...