Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kalender för påminnelser


dawwa50

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har hittat en bra hemsida som har det jag söker

http://akalender.se/

 

Är det någon som känner till något liknande som är gratis för det blir för dyrt för mig att använda den tjänsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ju ut att vara en flexibel tjänst!

 

Vad är det för funktioner du egentligen behöver, av det som aKalender kan erbjuda?

Är ni flera som ska dela på kalendern, är det viktigt att kunna lägga till egna fält, ska påminnelser skickas till olika personer osv?

 

Inte för att jag har några andra uppslag än Googles lösningar (Kalender och Keep) men andra kanske har om det framgår vad som är väsentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Håller med Mikael63. Google kalender o keep fungerar bra och används i vår förening, men som sagt, vad söker du

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ju ut att vara en flexibel tjänst!

 

Vad är det för funktioner du egentligen behöver, av det som aKalender kan erbjuda?

Är ni flera som ska dela på kalendern, är det viktigt att kunna lägga till egna fält, ska påminnelser skickas till olika personer osv?

 

Inte för att jag har några andra uppslag än Googles lösningar (Kalender och Keep) men andra kanske har om det framgår vad som är väsentligt.

Jag har testat Google-kalendern och tycker den är rätt så bra, men det jag saknar är att kunna avisera via sms, men framförallt att kunna skriva in i olika kalendrar för att sedan samla alla kalendrar i en och samma. 

 

Anledningen är att vi har olika områden/grupper och då behöver varje grupp ett eget schema, men för att få en bra översikt så vill jag även ha möjlighet att skapa dem i samma kalender. Det känns även bra att det går att synkronisera med google-kalendern för nu måste jag skapa ett eget schema i en exel-fil för att få översikten, men sedan lägger jag in allt i en google-kalender. Det skulle spara mycket tid om man kunde skapa ett gemensamt schema som man sedan kan dela upp i olika kalendrar. 

 

Hoppas att ni förstår vad jag söker. http://akalender.se/planera/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...