Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Keep Google Keep?


Mikael63

Rekommendera Poster

Någon som använder Google Keep och har hittat ett sätt att ta en "egen" backup på alla anteckningar?

Har sökt lite snabbt på nätet och det som återkommer är:

1. Det behövs inte tas någon backup, Google sköter det.

2. Använd Google Keep,s egen funktion för att skapa ett Google-doc.

 

Men:

1. Hjälper inte mig om jag själv är orsaken till att anteckningar raderats.

2. Jag får visserligen all text sparad, i en lång "radda", men jag vill nog helst ha detta på annat sätt.

 

Bäst vore ju om man kunde spara allt som en fil för att senare kunna återskapa allt från den filen. Där måste ju Google Keep ha funktion för just det.

 

Näst bäst vore om man kunde lägga över allt (både anteckningar & listor) till en mjukvara i en dator och att man då, där, kan ha allt intakt.

För att sedan enkelt kunna återskapa låt säga en och en anteckning/lista i Keep.

 

Jo, jag har ju inte för avsikt att spara jätteviktiga saker på detta sätt men jag hade tänkt vara mer konsekvent angående mina "bra-att-ha-anteckningar". Nu använder jag både Keep och Superstart.se.

Superstart kommer jag inte att överge men viss info som jag har där passar mer ihop med det jag har i Keep och jag tänkte alltså börja lyfta över det.

 

Nej - jag vill inte ha kvar informationen även hos Superstart, jag vill ha infon på ETT ställe, förutom det som då ev. kan backas upp och egentligen inte kunna läsas förrän det ev. uppstår ett behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Har du provat google takeout. Där kan du ju exportera dina data och så får man en nedladdningslänk.

Jag håller just på och testar detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, funkar ju riktigt bra :thumbsup:

Jag valde bort andra prylar än Keep och skapade ett arkiv av det. Sparade det på Drive, valde att visa det, valde att hämta.

Packade upp och med webbläsare kommer jag åt innehållet, ungefär likadant som skarpt. Som ren backup mycket bra.

Har inte kollat om man kan köra tillbaks också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Ja jag har inte hunnit kolla så mycket ännu heller. Jag gjorde två nedladdningar, Keep på 1 mb och sedan foton mm som blev 19 GB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Nu annat problem men som faktiskt passar trådrubriken.

Jag har ett gäng med Etiketter till mina anteckningar.

På jobbet vill jag kunna få snabb tillgång till Etiketten Jobb.

Jag har därför ett bokmärke i webbläsaren:

https://keep.google.com/#label/Jobb
Hemma vill jag ha annan etikett och har därför annat bokmärke.

 

Sedan ett par veckor(?) funkar inte detta.

Om jag öppnar mitt bokmärke, eller klistrar in URL enl ovan, så möts jag av en notis till nere vänster: Etiketten Jobb har raderats.

Vilket då gör att man hickar till lite. (det raderas inget)

 

Någon som har förslag/tips på hur man fixar ett bokmärke som öppnar rätt etikett?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Nu annat problem men som faktiskt passar trådrubriken.

Jag har ett gäng med Etiketter till mina anteckningar.

På jobbet vill jag kunna få snabb tillgång till Etiketten Jobb.

Jag har därför ett bokmärke i webbläsaren:

https://keep.google.com/#label/Jobb
Hemma vill jag ha annan etikett och har därför annat bokmärke.

 

Sedan ett par veckor(?) funkar inte detta.

Om jag öppnar mitt bokmärke, eller klistrar in URL enl ovan, så möts jag av en notis till nere vänster: Etiketten Jobb har raderats.

Vilket då gör att man hickar till lite. (det raderas inget)

 

Någon som har förslag/tips på hur man fixar ett bokmärke som öppnar rätt etikett?

 

Mailade till Google och föga förvånande inte ens ett automatsvar.

Men idag är just detta problem borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...