Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Humor såhär på en fredag


cybertears

Rekommendera Poster

Lite humor såhär på en fredag.

 

Min bror: Jag har en bugg i mitt liv, kallas för räkningar  :D

Jag: Undrar hur mycket det skulle kosta att hyra in en programmerare för att fixa till den buggen.  :D

 

haha trevlig helg folket! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite humor såhär på en fredag.

 

Min bror: Jag har en bugg i mitt liv, kallas för räkningar  :D

Jag: Undrar hur mycket det skulle kosta att hyra in en programmerare för att fixa till den buggen.  :D

 

haha trevlig helg folket! 

Lyxfällan programmerar om din bror...

 

Resa på köpet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min bror har full koll över sin ekonomi så han behöver inte lyxfällans hjälp. :) 

 

Den som behöver lyxfällans hjälp är väl regeringen. 

 

Vi borde börja ta kvitton på vart våra skattepengar tar vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite humor såhär på en fredag.

 

Min bror: Jag har en bugg i mitt liv, kallas för räkningar  :D

Jag: Undrar hur mycket det skulle kosta att hyra in en programmerare för att fixa till den buggen.  :D

 

haha trevlig helg folket! 

Här kommer mera humor...

 

 Fredagskul
 
 
Jag tänker servera Er några (sorg-lustiga) berättelser från döv- och hörselvärlden. De är hämtade ur boken "Är du verkligen döv? Du ser ju så pigg ut."
 
 
"För döv för att betala"
Vi befann oss i mataffären, jag, min hörande sambo och hans mamma. Jag hade nyss träffat hans familj för första gången. När vi fyllt våra korgar skulle jag betala. Då sa mamman till sin son att han skulle hjälpa mig så att jag kunde betala. Men min sambo reagerade snabbt: "Nej, men mamma, hon är bara döv, inte dum."
 
"Dålig mottagning"
En gång hade jag ont i ryggen och var tvungen att gå till läkaren. Jag hade tolk med mig men ibland kan det vara svårt med två jag...
Doktorn: - Vem är patienten?
Jag (tecknar): - Jag.
Tolken säger: - Jag.
Jag (tecknar): - Det är jag som är patient och eftersom jag är döv så har jag tolk med mig.
Doktorn:- Men vem är patienten?
Jag: (med min röst) - JAG ÄR PATIENT OCH JAG ÄR DÖV!
Doktorn: - Men vem är patienten och (pekar på tolken) vad gör den där kvinnan här?
 
"Sorgligt öde"
Lilla Lisas föräldrar är döva. Därför bruka hon svara i familjens telefon. En gång ringde en telefonförsäljare. Han bad att få tala med någon av föräldrarna.
Lisa sa som det var, att det inte gick då de var döva. Försäljaren beklagade så mycket och lade sedan på.
Efter några dagar kom en stor bukett blommor med ett kort med sorgkanter: "Beklagar att dina föräldrar är avlidna."
 
 
Hm, tala om språkförbistring... ibland kan man undra vem som hör sämst?
 
/Maria
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min bror har full koll över sin ekonomi så han behöver inte lyxfällans hjälp. :)

 

Den som behöver lyxfällans hjälp är väl regeringen. 

 

Vi borde börja ta kvitton på vart våra skattepengar tar vägen.

Det var väl humor?

 

Inte ment till person?

 

Resten har du poäng för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...