Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 10 headset "currently unavible"


JackH

Rekommendera Poster

Hejsan Eforum!

 

Jag har ett billigt gaming headset som heter Trust GX10 och en HP Envy 15 tums dator. En dag, helt plötsligt, slutade mitt headset fungera. När jag skulle spela in ljud spelade den in ljud med hjälp av min dators inbyggda mikrofon. När jag går in på ljud inställningar står det att mitt headset är "currently unavible".  Jag har kontrollerat så att headsetets kablar är ordentligt inkopplade. På min dator finns det bara ett utag som passar för 3,5 mm sladdar. Så jag har köpt ett USB-ljudkort som har två 3,5 mm utag på baksidan så att jag kan koppla in headsetets mikrofon och hörlurs sladd i datorn. 

 

Är det någon som kan hjälpa mig?

 

Tacksam för svar

sunix_aureon_dual_usb.jpg    mitt ljudkort av typen Aureon Dual USB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Är det någon drivrutin som slutat att fungera, i så fall kanske du skulle prova att ominstallera drivrutinerna för detta?

Eller kanske kontrollera på tillverkarens sida om där finns nyare drivrutiner/programvara att hämta?

 

Hur är det i ljudkortets programinställningar, finns det där något att andra på?

 

Du kanske skulle kontrollera att valt ljudkort är satt som standard:

Start > skriv 'ljud' (automatisk sökning startar) > i listan som kommer upp klicka 'Hantera ljudenheter > i det nya fönstret kontrollera i både fliken Uppspelning samt inspelning.

Och man kan högerklicka på vald ljudenhet för att ändra dess egenskaper.

 

ibland kan det räcka med att man byter USB-port också.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...