Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Links golf 2003 på PC med Win 10


gnubbefalle

Rekommendera Poster

Jag har uppdatering ver. 1.07 till spelet och det fungerade bra på Win 7. När jag uppdaterade till Win 10 så slutade Links att fungera. När jag försöker starta spelet så hänger sig datorn. Någon som har ett tips till att lösa problemet?

Tacksam för all hjälp.

Jan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det självklara svaret är att återgå till W7. En av mina IT chefer sa för länge sedan att man uppgraderar aldrig till en ny Windowsversion innan SP1.

Det var före Vista för Vista fick aldrig en chans, samma med W8.

Vi kör W7 på jobbet.

Av nån anledning.

T.ex att en förutsättning för att IT-chefen ska få igenom en Windowsuppgradering i styrelsen är att han kan ange hur mycket man kan minska kostnaderna eller öka intäkterna genom en uppgradering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Det kommer troligen aldrig att komma någon Servicepack till Windows 10, nu är det istället nya "builds" större uppdateringar c:a 2 ggr. om året och senaste var den stora November uppdateringen ver.1511 (syftar på år och månad) och däremellan kommer Windows 10 konstant att få smärre uppdateringar. Nuvarande Build på min är 10586, dom som är med i utvecklingsprogrammet Insider Preview har säkert nyare build.

 

Troligen blir det heller aldrig någon nyare utgåva typ Windows 11 utan det kommer under överskådlig framtid heta Windows 10.

Personligen kommer jag aldrig att återgå till varken Windows 7 eller 8.1 Är så nöjd med det nya i Windows 10. :)

Behövs det så har jag möjlighet att köra andra O/S virtuellt i VMware Player

 

Till TS. Kan du prova att starta spelet i kompatibilitets-läge?

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.634761/tips-problem-med-windows-10/sida/4/sa-kor-du-gamla-program

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten parentes, lite OT i denna tråd.

Uppdatering 1511 är officiellt build 10586.

Den senaste Insider Build jag har är 11082 från den 15 december 2015.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppdatering ver. 1.07 till spelet och det fungerade bra på Win 7. När jag uppdaterade till Win 10 så slutade Links att fungera. När jag försöker starta spelet så hänger sig datorn. Någon som har ett tips till att lösa problemet?

Tacksam för all hjälp.

Jan

Kan vara ett grafikkortsproblem enligt tillverkaren.

 

Det finns en patch på tillverkarens hemsida som tydligen kan lösa detta.

 

https://www.linkscountryclub.com/

 

Nu vet jag inte vad du har för grafikkort, kan vara värt att läsa i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...