Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Koppla bluetooth till bilen?


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

I min förra tråd (se nedan) -

"Bil Ny navigator få det inte att fungera"

Ser ni vad jag har för navigator. Har en iPhone plus 6 och antar att för att synkronisera "den" med bilens system så aktiverar man bluetooth? Men när jag gör det så står det på telefonens display enheter "My car" - men den går inte att aktivera? Står att man är gör långt bort? Hur exakt gör jag för att få allt att synkronisera utan sladd? Eller behöver man trots allt slad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Jo jag har läst, men antingen överensstämmer inte modellen jag angivit med vad jag har? När jag går in på konfigurera så kommer inte dom nämnda alternativen upp... Se Bif bilder. Alternativ?

post-54989-0-95469000-1451291974_thumb.jpeg

post-54989-0-17428500-1451291987_thumb.jpeg

post-54989-0-88126900-1451291998_thumb.jpeg

post-54989-0-33309100-1451292011_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns där inget att välja nedanför "Display-Inställningar" (de första bilderna)

eller nedanför "Fjärrlåsning...." på den sista bilden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Nej - detta är vad som fanns (se bild). Men också återgå till fabriksinställningar. Kanske att det inte finns?

post-54989-0-17308400-1451303990_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menar är om det finns fler menyalternativ än de som visas i bild, att man får skrolla ner för att se dessa.

Den sista bilden i inlägg #3 tycks ju ha ytterligare menyer om man får tro skrollisten till höger.

 

I manualen står ju också:

Press the Phone screen button to display the Phone mainpage.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Nej det går inte att scrolla mer just där - precis som du säger så står det att läsa om "the Phone screen etc. Och det var den manualen som följde med bilen - men samtidigt så i.o.m att jag inte hittar "den" så kanske just denna infotainmentsystem är ett annat? Fast det löste ju sig med GPS och då uppgav jag denna modell och fick ett SD card men rätt kartor. Utifrån manualen på sidan 78 skall man ju in på konfiguration - eller kan det finnas annat alternativ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej det går inte att scrolla mer just där

 

Okej, tyckte bilden visade annat:

 

post-52940-0-35933900-1451343501_thumb.jpg

 

Men manualen ger ju ett alternativ till att gå via config-knappen:

 

post-52940-0-00261700-1451343411_thumb.png

 

Testat det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Hej, när man scrollar ned så finns det där du markerat bara återgå till fabriksinställningarna. Sedan när jag testar alternativ 2 så finns alternativet Phone settings inte med....

En parentes, när jag aktiverar Bluetooth - så kommer det på displayen upp "My Car" - kanske oviktigt, men då tänker jag att den på nått vis känner av något - dvs. att min infotainment trots allt har en bluetooth? Om det nu visar sig att bilen inte har "det" - kan man då köpa nått som man enkelt kopplar in och isåfall vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...