Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dubbelinstallation


medlem1981

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en dator med Win XP för musikproduktion och undrar om jag kan installera Win 7 på en partition som har betäckningen E:?

 

Jag är lite skraj att sabba XP som ligger på C: eftersom det funkar så bra till alla musikprogram.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar gå bra att installera Windows 7 parallellt med XP, men det är ju alltid bra att ha en kopia (systemavbild, säkerhetskopia) av XP-partitionen för säkerhets skull. Vad partitionen har för enhetsbokstav spelar ingen roll, men det är ju viktigt att du väljer rätt partition under installationen av Windows 7. Det är väl lite säkrare att installera Windows 7 på en annan hårddisk om du kan och vill stoppa in en till hårddisk i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller ska man satsa på Win 10? om man ska surfa och använda bankdosa och liknande? Jag har ingen touch screen men kanske endå bättre med 10an för surf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att lägga in windows 10 måste du först lägga in windows 7 och installera uppdateringar tills du får upp förfrågan om windows 10.

Om du ej går den vägen kan du ej uppgradera gratis till windows 10.

 

Jag förslår att du använder dig av Macrium Reflect som är ett gratis program att klona hårddiskar med.

Lägg avbildningen av din disk på en extern hårddisk (det är en fil) och lägg sedan in windows 7.

 

Skulle det inte bli som du tänkt kan du lägga tillbaka avbildningen av din hårddisk igen och det är tillbaka till det stadium du var vid när du började.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...