Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vad händer med min slav-partition när jag använder system image?


Spac3man

Rekommendera Poster

jag har äntligen fixat en system image(systemavbildning) för mitt windows, skapade den på en extern hårddisk.

 

när jag skulle testa den för att se om det fungerar så blev jag lite osäker.

jag gick in på Advanced Recovery Methods och valde use a system image - och sen startade jag om datorn och sen kunde jag välja min image på den externa disken, så långt inga konstigheter.

 

men sen så slog det mig, hur blir det med min slav-partition? jag har 2 st diskar i datorn, 1 som är uppdelad i 3 partitioner: system reserved(100mb) vanliga c med windows på och den 3:e partionen på ca 900gb används endast som slav

och sen har jag en till disk i som bara är en vanlig slav.

 

när jag skapade avbildningen så var 100mb partitionen och c-volymen föribockade och det var ju bara dom jag ville göra en avblidning på så jag valde inget mer där.

 

hur blir det då när jag vill testa att installera avbildningen, inte borde väll min stora partition på 900gb försvinna eller så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/restoring-system-image-to-existing-partition/2ba19079-ac87-4f61-846e-72d9d0c61bc6

 

Last week I performed a test recovery from an image and found that the process would completely erase the previous partition from which I had created an image, then restore that image. It left the other partitions alone.

 

Däremot ska man ju alltid ha viktiga filer på minst två ställen, i detta fall för att något kan hända under kopieringsprocessen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/restoring-system-image-to-existing-partition/2ba19079-ac87-4f61-846e-72d9d0c61bc6

 

Däremot ska man ju alltid ha viktiga filer på minst två ställen, i detta fall för att något kan hända under kopieringsprocessen.

 

mjo det låter ju bra. frågan är bara om personen har gjort samma sak som jag ska göra och i windows 7, framgår inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...