Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sammanfatta text från flera olika blad


Kulpenna

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har ett enkelt problem som jag inte lyckas lösa med mina basala excelkunskaper. Mitt problem består i att jag vill samla ihop textinformtaion från flera olika blad till en tabell. Datan i de olika bladen uppdateras huller och buller med hjälp av att man infogar en ny rad, se exempel nedan.

Blad 1:

Produkt                           Pris

Tandkräm                        10

Tandborste                       5

Blad 2:

Produkt                           Pris

Porsche 911                   1 000 000

Skoda roomster              10 000

Ovan vill jag samla i en tabell i ett eget blad, samt kunna lägga in en ny rad (i blad 1) mellan tex Tandkräm och Tandborste med en ny produkt, och då ska samlingstabellen uppdateras med den nya raden/datan.

 

Vänliga hälsningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den andra länken, Pivottapport är ju nästan precis vad pennan behöver.

 

Tyvärr måste man uppdatera själv (högerklicka på pivoten och uppdatera data) och samma produkt får inte återkomma. Då summeras den.

Men, totalt sett är det nog den bäst lösningen.

 

 

Får börja med att tacka alla inblandade för svar!

 

Jag har också varit inne på att försöka lösa det med konsolidera bladen, men inte lyckats tillfredsställande. Produkterna behöver vara identiska i väldigt många fall vilket har ställt till det för mig.

 

Håller med om att formeln som MH_resurrected föreslog inte ser särskilt aptitlig ut tyvärr, misstänker att den skulle kunna vara en gó kandidat till framtida trubbel...

 

Vänliga hälsningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...