Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Klippa in bild till befintligt ljud?


Pegee

Rekommendera Poster

Hej alla.

 

Efter att ha fört över min film till datorn är det dags för redigering. Jag filmar ju bara med en kamera

och det blir ju lite tråkigt för tittaren i längden, eftersom jag inte kan växla mellan olika bildvinklar.

Går det att på något sätt att klippa in andra filmsekvenser utan att förstöra befintligt ljud? På så

sätt kunna växla mellan "olika kameror" under en tagning?

 

De stora pojkarna har ju ljud och bild separerat med synkspår för att kunna mixtra med detta,

men går det att åstadkomma samma funktion med en vanlig video? Jag använder idag Adobe

Premiere 12 som jag är nöjd med för övrigt. Om det finns annan mjukvara för redigering med

denna funktion är jag fullt beredd att slanta upp för det, men inom rimliga gränser :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ganska noll koll på vad olika red program kan eller inte kan men arbetar du "snabbt" så får du ju testa adobe premier pro i 30 dagar gratis och efter det betalar du 275kr/mån utan bindningstid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Hej!

 

I Premiere Pro löser du detta enkelt, förhoppningsvis även i din version.

 

Antingen: markera klippet som har både bild och ljud, högerklicka på det, välj Unlink och du kan hantera bilden och ljudet var för sig,

eller: gå via Clip i menyerna överst och välj Unlink.

 

Du borde kunna hitta ovanstående kommandon även om du har en svensk version. Hör gärna av dej hur det löst sig - för det borde det göra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...