Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kommer inte in på min routern när jag använder admin password


Danielandersson12

Rekommendera Poster

Danielandersson12

tjena i fredags så hade mamma strul med vårt internet men alla andras internet fungerade i huset så min pappa gjorde en fabriksåterställning som gjorde att lösenordet till routern försvann och när jag prövade admin password så kommer jag inte in men så kollade jag ipn igen och då stod det att det va adapterns ip och inte min routers ip så jag är helt förvirrad och lite arg har hållit på med detta nu i 31 timmar och har inte kommit fram till någonting snälla hjälp mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till Eforum.

 

Vad är det för router: Fabrikat och modellbetckning?

 

Låter som att ni har två olika system, där den ena som sitter först anger IP-adress och då när ni återställt den andra så vill den också ha samma

 

Om du i din dator kör detta kommando;

Start > i sökfältet > skriv cmd > i listan som kommer upp 'Klicka på' cmd.exe > ipconfig => i den listam vad är det frör IP-adress på Default Gateway?

 

Jag skulle nästan gjort så här: koppla bort den första enheten och ha endast denna router från datorn inkopplad, därefter borde det gå snabb och enkelt att logga på, väl där ändrar du dess IP-adress från 1i92.168.1.0 till 1i92.168.1.1

Dvs. att nr du nu kopplar in allting så har ni två olka IP-adresser.

Den ena använder 1i92.168.1.0 och den andra 1i92.168.1.1

Som exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danielandersson12

netgear wireless-g router wgr614 v9 denna är routern jag har. Jag prövade att ha bara routern ikopplad i fibret men då fick jag inget internet har prövat att ha adaptern i routern och routern i fibret men då hände det ingeting också körde ipconfig och den får upp ip till adaptern och inte routern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bort med adaptern och prova att logga på till enbart routern.

Vilken IP-dress står det? ändra

 

Sedan kopplar du helt bort denna och kopplar in den andra "adapdern" eller vad det nu är, kontrollera dess IP-adress, men det får inte vara samma som något annat.

 

Du kan ju kolla också genom

Start > i sökfältet > skriv cmd > i listan som kommer upp 'Klicka på' cmd.exe > ipconfig => i den listan vad är det frör IP-adress på Default Gateway?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danielandersson12

pappa hade sätt in sladden i fel port i routern så efter lite tid så hittade jag rätt port. Tack för all hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...