Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Eget medlemsregister


Poj

Rekommendera Poster

Driver en förenings hemsida där vi har ett medlemsregister mm i en Mysqli databas. Har lagt över sidan till Joomla platformen.

Alla medlemar har registrerat sig på sidan men jag vill att dom som loggar in ska kunna uppdatera telefon nummer mm i vårt register, Registret används vid laguttagningar till matcher.

Jag har lagt till en kolumn i databastabellen för id numret som joomla skapar i sitt medlemsregister.

Hur plockar jag ut id numret från session och använder det i min sql fråga för att visa medlemens uppgifter?

session ser ut så här:

Array ( [__default] => Array ( [session.counter] => 8 
[session.timer.start] => 1448567699 
[session.timer.last] => 1448567891 
[session.timer.now] => 1448567895 
[session.client.browser] => Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/46.0.2490.86 Safari/537.36 
[registry] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [users] => stdClass Object ( [login] => stdClass Object ( [form] => stdClass Object ( [data] => Array ( ) [return] => index.php?option=com_users&view=profile ) ) ) ) [separator] => . ) 
[user] => JUser Object ( 
[isRoot:protected] => 1 
[id] => 880 

min medlemstabel ser ut så här: medlems_id, namn, adress, telefon, mejl, joomla_id

 

Visa med ett exempel då jag är grön på databaser.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...