Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vw8OFaLW.exe.part


nokia9800

Rekommendera Poster

Jo, det är Loggboken och man dubbelklickar på en rad för att få mer information.

 

Just den raden du markerat kommer från Avira (avgntflt). Du får leta efter chkdsk i kolumnen Källa. Men eftersom du skrev att datorn hade startat om sig själv kan det tänkas att Diskkontrollen inte gick klart och då finns det inget meddelande utan du får göra om Diskkontrollen och då skulle du kunna börja med att köra utan att bocka i rutorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag gjort en ny skanning med rutorna i bockade, och när jag skulle kolla datorn efter någon timma så hade den startats om igen. När jag tittade hur det gick med scanningen så hade den passerat ca:60% och sedan startats om.

 

Jag hittar inte kolumnen Källa eller chkdsk i kollumnen källa

post-72094-0-19973200-1447280533_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte diskkontrollen kan gå klart skriver den nog inget i loggboken.

 

Då får du testa hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.
Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat hårddisken med SeaTools Long Test Errors 11 Bad Sectors Found hittades.

Och sedan kom det upp en ruta att den vill försöka att reparera, men jag vet inte vad jag ska välja.

 

"Skip this one only"

 

"Repair this one only"

 

"Skip this one and ALL remaning"

 

"Repair this one and All remaning"

 

 

post-72094-0-96037500-1447532961_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 11 dåliga områden på hårddisken behöver den bytas ut. När en hårddisk väl har börjat få dåliga sektorer brukar det bara bli fler och fler och det innebär att rätt som det är så har en viktig Windows-fil blivit skadad och då kan inte Windows starta.

 

Jag vet inte om det är någon nytta med att försöka reparera en skadad sektor och jag vet inte vad programmet gör exakt när det reparerar, t ex om det innebär att det finns risk för att filer som ligger i sektorn försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bifogar lite mera skärm dumpar på vad programmet hittat.

 

Kan man kopiera över innehållet inklusive windows på en annan hårddisk, så jag slipper att ominstallera windows?

post-72094-0-04516600-1447584503_thumb.jpg

post-72094-0-91606400-1447584515_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, man kan klona en hårddisk till en annan och då blir den nya en exakt kopia av den gamla. Problemet är att alla fel i filerna också följer med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur klonar man en hårddisk, så kan jag göra en kopia på den och försöka att reparera den gamla med SeaTools repair..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det väldigt länge sen jag behövde klona en disk och då var kloningsprogrammen enkla, typ HDClone, men numera finns det också mer avancerade som det som Easeus och Paragon har. Det finns tidigare trådar om kloningsprogram i Eforum och om de inte hjälper dig tillräckligt föreslår jag att du startar en ny fråga i underforumet "Program - övriga".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var hårddisken klonad med HDClone. :D

 

Och nu är hårddisken reparerad med SeaTools. :D

 

Får hoppas att den fungerar ett tag nu :thumbsup:

post-72094-0-60888000-1447753149_thumb.jpg

post-72094-0-25853100-1447753172_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...