Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur hanteras dropbox


Martassen

Rekommendera Poster

Har lagt upp en mapp på dropbox som är på lite över 500mb. Tänkte e ju utmärkt sätt lägga backup där med viktiga filer.

 

Lite dumma frågor:

 

Jag la mappen i dropboxmappen på datorn och jag ser även på webbsidan att den läggs där samtidigt. Om jag lägger en mapp i mappen dropbox på min dator tar den uttrymme ifrån datorn?

 

Tar jag bort backupmappen ifrån dropboxmappen på datorn antar jag den försvinner på webbsidan?

 

Om datorn brinner upp ligger backupmappen kvar på webbsidan ?

 

Har en mapp på lite över 500 MB som jag är rädd om och brukar lägga på stickor men tänkte dropbox verkar ju bra ha den på. Om börjar brinna så har man den kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den synkar din mapp på datorn med "mappen" på webbsidan då datorn är uppkopplad via internet.

Börjar datorn att brinna försvinner nog internetuppkopplingen rätt kvickt :)

 

Vidare finns det möjlighet att återställa borttagna filer via hemsidan även versionsändringar kan man växla tillbaka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag lagt backupmappen på 500mb i dropboxmappen på datorn så läggs den ju på dropbox webbsida.

Om datorn slutar funka börjar brinna kommer jag väl åt backupmappen?

 

Så om datorn brinner upp kan jag väl exempelvis använda bibliotekets dator och komma åt min backup-mapp på dropbox webbsida?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag lägger en mapp i mappen dropbox på min dator tar den uttrymme ifrån datorn?

Ja

 

 

Om jag lagt backupmappen på 500mb i dropboxmappen på datorn så läggs den ju på dropbox webbsida.

Om datorn slutar funka börjar brinna kommer jag väl åt backupmappen?

 

Så om datorn brinner upp kan jag väl exempelvis använda bibliotekets dator och komma åt min backup-mapp på dropbox webbsida?

Ja

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...