Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ASP i Win10?


rolfr

Rekommendera Poster

Någon som vet ifall man kan köra klassisk ASP även i Windows 10? Kan inte hitta någonstans på nätet om den nya IIS10 tillåter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror IIS 10 är för nytt och klassisk ASP är för gammal för att någon ska ha hunnit prova ordentligt. Om man sitter på ett system som måste köra klassisk ASP så har man helt enkelt inte uppgraderat för det är nog inte värt huvudvärken.

 

Som du kanske märkte i och med att du verkar ha problem med asp på Windows 8.

 

Så jag skulle rekommendera att du överväger installera en virtuell maskin med Vista eller liknande på som kan köra klassisk asp och sen kan du uppgradera din pc så bäst du vill och veta att din utvecklingsmiljö fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen expert när det gäller virtuella maskiner. Men det du vill söka på är Hyper-V, Virtual PC och VirtualBox.

 

Hyper-V är något som numera är inbyggt i vissa versioner av Windows 8 och 10. Det gör att du kan skapa och köra virtuella maskiner utan extra programvara. Virtual PC är motsvarande fast mer standalone som man får ladda ned. Hyper-V kommer kräva viss hårdvara så du vill kolla upp det innan.

 

Virtualbox är ungefär samma som Virtual PC, fast från en annan tillverkare. Jag tror inte det har några speciella hårdvarukrav, men jag är osäker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...