Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför får jag nya dumpningfiler efter varje avstängning?


hup151_t

Rekommendera Poster

Tyvärr går det inte lika smärtfritt som jag tyckte i början med w10.  Efter att jag kört Ccleaner - som jag kanske gör varje dag - märker jag att den plockar upp ca 800 mb dumpningsfiler som raderas från hd  Sen när Ccleaner körts nästa gång är det samma sak igen. Det krävs en att datorn stängs av för att dumpningsfilerna ska återkomma. Antingen skapas de vid avstängning eller start. Datorn startar och stängs av mycket snabbt fråga om sekunder - arbetar snabbt och fungerar mycket bra som jag ser det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Datorn startar och stängs av mycket snabbt fråga om sekunder - arbetar snabbt och fungerar mycket bra som jag ser det.

 

Om du ger f@n i att köra Ccleaner varje dag - hur mycket långsammare blir det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CCleaner bör du undvika att köra imho. Det är inget som behövs, definitivt inte på daglig basis.

 

vad tar du bort egentligen? vet du det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att visa vad min Ccleaner utför har jag tagit en print screen (jpg) av dess analys men...hur bifogar jag en fil....? hittar ingen knapp för detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och de där finns det ingen poäng med att ta bort. Alla temporära filer reglerar sig själva, dvs de rensas på regelbunden basis.

Kakor är inte av skada även om de kan användas för att spåra dig men även spara inloggningsuppgifter. Förövrigt kan du ställa in webbläsaren att tömma cache och rensa bort kakor vid avslut.

 

Det jag vill säga är att det finns inget där ovan som vare sig är skadligt eller kommer fylla upp din hårddisk.

Har du problem med att hårddisken fylls upp?

Å andra sidan i sig inte skadligt att ta bort dem men varför ska man?

Att rensa webbläsaren cache ger bara att den måste hämta alla data igen nästa gång du surfar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om det nu skapas dumpfiler regelbundet, vilket inte framgår av din bild, så bör man ta reda på anledningen till att något kraschar och försöka åtgärda det i första hand. Vid en sådan undersökning behöver man ha dumpfilerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

temp  filerna i Explorer Firefox Chrome och nu Edge kan ta plats - när reglerar de sig själva? Papperskorgen töms också.

när ämnet dök upp här så hade jag redan kört Ccleaner och därför finns inget om dumpfilerna. men det brukar bara stå dumpfiler och mängd inga andra data där att gå på. men det måste.  bildas dumpfilerna löpande medans datorn är på eller just när den släcks ner eller start. som jag sagt är datorn hur bra som helst för övrigt - start och avstängning går väldigt snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Webbläsarnas cache växer inte i oändlighet, det kan jag säga.

När de rensar dem? Tja, de slänger väl gammalt material efterhand och, ärligt, en vanlig användare surfar inte runt på så många sidor att cache blir ett problem.

 

Men är det trångt på C:, på din primära disk? Eller varför kör du CCleaner?

Finns det någon fråga i denna tråd egentligen, annan än den jag ställer här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I de olika webbläsarna kan man normalt ställa in hur mycket utrymme de får använda för cache, dvs tillfälliga filer. De cachar filer för att surfningen ska gå snabbare så det finns ju en anledning till det.

 

Använd CCleaner för att se när en dumpfil skapas och se sen om det samtidigt tillkommer något i Loggboken (eller heter det något annat i Windows 10, Monshi?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...