Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Genie Timeline


SOAN

Rekommendera Poster

Hej, har installerat Genie Timeline o backupen startade och hela C gick fint iland, men när jag skall försöka göra en backup på D-disken så kan jag inte få till det vad jag än gör, så startar C-backupen varje gång. Då jag inte kan engelska så är det kanske någon hjälpsam som installerat Geni Timeline  o kan enkelt förklara hur jag skall göra för att få igång backupen på D-disken också, programmet är väl ändå så konstruerat att det även kan ta backup av mer än en hårddisk.

MVH

Arne Nilsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

 

Nej, jag har aldrig ens hört talas om detta program. Är det bra, fått bra betyg och fungerar det så Ok.

 

Om jag förstått dig rätt har du två diskar C och D?

Det betyder att du inte kan skapa en backup av båda och samtidigt spara denna på bara den ena disken.  Du måste skaffa en USB-disk eller annat externt media och dit sparar du din backup från båda diskarna.

 

Backup programmen oavsett vilka det är kan inte klara av ta en backup och samtidigt spara denna på samma disk/partition den skall ta backup ifrån. Däri faller deras funktion kan man säga.

 

Eller har jag missförstått något?

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, Ja detta program fick bästa betyg (9,5p) när PC- tidningen testade flera backupprogram

 Jag använder en extern hårddisk, o där går C-disken in direkt, men sen kan jag inte få igång någon backup på d-disken utan hur jag än gör så startar C-diskens backup igen. Det går inte att få igång backup på D-disken.

 

PS detta program har jag laddat ner från PC-förallas dvd-skiva 12-2014 DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej o tack för rekommendationen, men det var ingen fullständig förklaring hur jag skulle få igång andra backupen av D-drivern, (först backupen av C-driven var inga problem) tycke att det är dåligt för ett säkerhetsprogram som testat 9.5 poäng när det gäller säkerhetskopieringen, men hur man får igång andra säkerhetskopieringen går inte att läsa ut o då satsar jag inte pengar på o köpa ett så dåligt program där inga instruktioner finns för att få det att fungera fullt ut. :-(

MVH

Arne Nilsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...