Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Google Chrome startar inte?


Tune

Rekommendera Poster

Har fått problem med denna dator. Problemet visar sig genom Google Chrome inte startar. Det blir enligt bild när Chrome startas. Exakt vad som gjordes när problemet uppstog har jag inte en aning om eftersom det inte är min egen dator (grannens).

 

Addition.txt

FRST.txt

post-124424-0-04283300-1441814081_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så här står det i Loggboken:

Error: (09/09/2015 02:57:51 PM) (Source: Application Error) (EventID: 1000) (User: )
Description: Felet uppstod i programmet med namn: chrome.exe, version 45.0.2454.85, tidsstämpel 0x55df881b
, felet uppstod i modulen med namn: guard32.dll, version 8.2.0.4674, tidsstämpel 0x55c148a3
Undantagskod: 0xc0000409
Felförskjutning: 0x000269c9
Process-ID: 0x1428
Programmets starttid: 0xchrome.exe0
Sökväg till program: chrome.exe1
Sökväg till modul: chrome.exe2
Rapport-ID: chrome.exe3
 

Jag tror att guard32.dll är en av Comodos filer så troligen någon sorts konflikt mellan Chrome och Comodo. Byt ett av programmen föreslår jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen expert men varför inte avinstallera Google Chrome (om programmet visar sig i Kontrollpanelsen programförteckning förstås; eller med Revo Uninstaller och där "Avancerat läge") och sedan ominstallera Google Chrome?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har avinstallerat Comodo, hjälpte inte

Har avinstallerat Google Chrome med Revo och ominstallerat, hjälpte inte. Google Chrome fungerar på adminkontot på samma dator.

 

Funderar på att ta till en fullösning och skapa en ny användare på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst, "Kör detta program i kompatibilitetsläge för" Windows XP var ibockat under Egenskaper/Kompatibilitesläge.

 

Löste sig direkt när bocken togs bort, att man ska behöva stå ut fumliga grannar som pillar där de inte har att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst, "Kör detta program i kompatibilitetsläge för" Windows XP var ibockat under Egenskaper/Kompatibilitesläge.

 

Löste sig direkt när bocken togs bort, att man ska behöva stå ut fumliga grannar som pillar där de inte har att göra.

För Chrome eller Comodo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...