Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte skicka, bara ta emot mail!


Been

Rekommendera Poster

Sedan en tid kan jag inte skicka, bara ta emot mail på min Zenbook med Windows 10. 

Vet inte när detta började. Har använt datorn lite under sommaren.

 

Jag använder Outlook (2007) och har gmail-konto. Jag får ett felmeddelande som säger att internet (eller var det nätverket?) inte kan nås när jag försöker skicka mail.

 

Jag kan skicka och ta emot mail när jag via webläsare loggar in på gmail.

 

Har provat att konfigurera Windows Mail som alternativ, men det fungerar inte heller. Då fick jag en uppmaning att kolla virusskydd och att det ev. finns virus i datorn.

 

Har provat att koppla bort Windows brandvägg. Det gör ingen skillnad.

 

Återställning funkar inte vilket jag ser står med i FRST-filen.

 

Tacksam för hjälp med analysen. 

 

 

 

 

FRST.txt

Addition.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte Office-programmen men det ser konstigt ut att du har flera Outlook Connector installerade:

Microsoft Office Outlook Connector (HKLM-x32\...\{95140000-007A-0406-0000-0000000FF1CE}) (Version: 14.0.5118.5000 - Microsoft Corporation)
Microsoft Office Outlook Connector (HKLM-x32\...\{95140000-007A-040B-0000-0000000FF1CE}) (Version: 14.0.5118.5000 - Microsoft Corporation)
Microsoft Office Outlook Connector (HKLM-x32\...\{95140000-007A-0414-0000-0000000FF1CE}) (Version: 14.0.5118.5000 - Microsoft Corporation)
Microsoft Office Outlook Connector (HKLM-x32\...\{95140000-007A-041D-0000-0000000FF1CE}) (Version: 14.0.5118.5000 - Microsoft Corporation)
 

Systemåterställning är inaktiverad. Du kanske kan hitta hur man aktiverar den genom att söka efter systemåterställning.

 

Det finns en massa McAfee-filer i datorn. Har du något program från dem eller kan det vara fråga om rester av ett antivirusprogram?I

det senare fallet bör McAfees lilla program MCPR köras för att få bort dem.

 

Jag ser inte till några skadliga filer i loggarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, då är det åtminstone inte virus.

Har försökt köra MCPR men det funkar inte eftersom McAfee Anti-Theft är installerad. För att lösa det hämtade jag McAfees Virtual Technician. Den klagar på att den inte får kontakt med servern. Så jag har kört fast där. Hänger kanske samman med mailproblemet.

Tror att jag lyckats aktivera systemåterställning.

Skall jag prova med att byta ut eller ominstallera AVG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade att avinstallera AVG och testa. Det hjälpte inte.

Läste Microsofts tips 0x800CCC0B och 0x800CCC13, som bl.a. innebar "clean boot" m.m. Det hjälpte inte.

 

Hittade sedan någon som provat Microsofts SFC (System File Checker) med framgång.

Den rättade några trasiga filer hos mig också (inte alla) men nu fungerar det! 

 

Här en länk till anvisningarna:

https://support.microsoft.com/en-us/kb/929833 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...