Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ej fungerande PiratePlayer


Kalle Dator1

Rekommendera Poster

Hej !

Någon som vet om PiratePlayer plötsligt har slutat att fungera som nedladdare från t ex SVTPlay ?

Jag laddade ned avsnitt 1 av Galenskaparnas 30-årsjubileum tidigare i veckan , som jag ännu inte hade hunnit titta på, och det var inga problem.
Men nu i kväll (söndag) skulle jag ladda hem avsnitt 2, men då går det inte alls !

Programmet bara talar om att "Ett fel uppstod".

(Det fungerar inte heller med något annat program på SVTPlay, inte ens med det tidigare redan nedladdade !)

Men däremot går det hur bra som helst att titta direkt på programmen i SVTPlay.

Har installerat om programmet, startat om datorn och t o m routern, dock utan resultat...

Med YTD Video Downloader kan jag däremot fortfarande ladda ned filmer från YouTube !

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får klistra in länkarna. Tråkigt att inte någon kan uppdatera programmet då källkoden ingår.

 

Enligt en kompis fungerar det ibland och ibland inte. Att kopiera och klistra in länkarna går alltid.

 

Öppet arkiv fungerar dock så vad är skillnaden?

 

Edit:

Nu fungerar inte ens manuell länk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren !

 

Jag ska försöka ta kontakt med SVT, för att höra efter om någon förändring har införts.

 

Jag försökte också igår att ladda ner från TV4- och TV3Play, m fl, men där fungerade det inte heller. Dock kunde jag s a s "bläddra" med PP på dessa siter och se olika förslag, men någon nerladdning gick inte för sig !

 

Har ännu inte gjort något test med Öppet Arkiv !

 

Detta med att klistra in länken har alltid fungerat så att jag först startar SVTPlay och tar in avsett program till startläge, så att jag får upp länken i adressfältet. Startar sedan PP, som plockar upp länken automatiskt. Ibland får jag kopiera den från adressfältet i webbläsaren innan PP-start !

 

Säkert inbillning i stundens frustration, men tyckte också att PP tog väldigt lång tid på sig att framträda på skärmen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har problem också.

 

På en laptop med Win 10 säger felsökningen att programmet inte är kompatibelt med Win 10.

 

I en annan laptop med 8.1 fungerade det inte så jag tog bort programmet för att sedan installera det igen. Men än om jag använder olika tre olika "browsers" går det inte att komma in på deras websida längre!

 

Om man försöker googla kommer det för mig inte upp alls längre. Finns i Thailand men har försökt även via Open VPN med anslutning till olika länder.

 

Programmet har fungerat helt ok tills för säg 4-5 dagar sedan med väldigt få problem under de två år jag använt det - främst för svt play.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Webbplatsen pirateplay.se fungerar inte heller. Det har varit så här en gång förut. Det blev bra efter en vecka, eller två, har jag för mig.

 

Jag misstänker att programmet kopplar upp till pirateplay.se för att hämta någon information eller redigera en kommandosträng, eller något sådant. Eller bara spara data om nedladdningarna.

 

Det har funnits ett annat hjälpmedel från samma källa där man installerade ett komando på PC:n och sedan kunde skapa en kommandosträng som gjorde nedladdningsjobbet. Minns inte hur det gick till. Har för mig att man var tvungen att på in på en undersida till pirateplay.se för att få en del av kommandosträngen, som man sedan kompletterade med katalog och filnamn.

 

Det är bara att hoppas att personen bakom Pirateplayer känner sig motiverad att fortsätta servicen och hålla liv i det hela.

 

(Av en diskussionstråd på svt.se så framgår tydligt att de inte vill ha med Pirateplayer att göra, eller svara på något runt det programmet. Jag kan förstå det!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pirateplayer fungerar igen!

 

Laddat ned från SVT Play och det blev perfekt. Fungerar både i Win 8.1 och Win 10 Pro

 

Dock fungerar just nu inte "bläddra" tillfredsställande för mig vilket dock inte är ovanligt.

 

Men klistra in genom "Ctrl+v" fungerar bra. Likaså kan man nu hitta programmet på Google Search igen.

 

Skönt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glädjande om nedladdningen fungerar igen, huatom !

 

Jag har inte kollat idag, men igår kväll - ganska sent - gjorde jag ett försök, som tyvärr misslyckades. Skrev då till SVT Play, deras frågespalt, och förklarade min besvikelse om de nu hade ställt till det så att det inte skulle gå att ladda ned därifrån. Finner det egendomligt om någon skulle ha brytt sig vid denna sena timme...

Om ändringen berodde på detta eller något annat, det kan ju spela mindre roll, bara att det fungerar !

 

Full av förhoppningar ska jag testa senare idag !

 

lah ! Jag har också sett någonting om en kommandosträng. Har för mig att jag kollade då, men med ett klent resultat....

 

Får väl se hur länge det fungerar, om det nu gör det...

Det är väl som sagt ingen höjdare för SVT att hantera, vilket jag förstod av deras något avvisande svar tidigare, när jag ifrågasatte varför nedladningen stoppade efter halva tiiden.

Då berodde det på för högt ställd bitrate....

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu fungerade nedladdningen även för mig ! Gott så - hoppas att det består...

 

Fick också ett svar - det förväntade - från SVT Play:

 

"Vi erbjuder inget stöd för program som PiratePlayer utan du får vända dig till tillverkaren av programmet för mer hjälp."

 

Ingen idé att jag svarar dem, som den förra gången, att jag inte efterfrågar något stöd för programmet ifråga, utan intresserar mig för varför det tycks finnas hinder för nedladdningen.

De verkar inte direkt sugna på att vara kundvänliga i detta avseende !

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ingen idé att jag svarar dem, som den förra gången, att jag inte efterfrågar något stöd för programmet ifråga, utan intresserar mig för varför det tycks finnas hinder för nedladdningen.

De verkar inte direkt sugna på att vara kundvänliga i detta avseende !

 

Ganska klart tycker jag.

SVT,s program är inte avsedda att laddas ner.

 

Att det sedan finns, eller kanske snarare fanns (eftersom utvecklingen och siten ligger nere), ett program som ändå möjliggör det är ju en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska klart tycker jag.

SVT,s program är inte avsedda att laddas ner.

 

Att det sedan finns, eller kanske snarare fanns (eftersom utvecklingen och siten ligger nere), ett program som ändå möjliggör det är ju en annan sak.

 

Jag har två kommentarer:

 

1. Utvecklingen av programmet har förvisso legat nere under lång tid men sajten  ligger INTE nere. Det går fortfarande att hämta programmet för den som vill, men det funkar inte längre som ursprungligen tänkt. Man får göra som Kalle Dator1 beskriver.

 

2. Programmets namn antyder att det är något skumt eller olagligt som pågår. Så är det inte. Det är inte konstigare att ladda ned från SVTPlay än det är att spela in direkt från TVn. Men för den som är tveksam till att använda SVTPlay på ett sätt som SVT tydligt är kallsinniga till så vill jag säga att det kan finnas mycket goda skäl att ladda ner ett program även när man inte tänker spara det. Har man inte tillgång till tillräckligt snabbt Internet (t ex av ekonomiska skäl eller att det helt enkelt inte finns där man befinner sig) så är nedladdning med Pirateplayer det ENDA sättet att ta del av SVTPlay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2b. Eller när Flash segar ner ens dator.

 

3. Det går även att välja att enbart ladda ner undertexten, ja om sådan finns/behövs. Då kan man med en kompetent mediaspelare (Bomi) se filmen "live" och till mediaspelaren "ansluta" den nerladdade undertexten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag kör Windows 7 home premium. Efter senaste automatiska uppdatering för några dagar sedan så fungerar inte Pirateplayer. När jag startar det så syns det på aktivitetsfältet på vanligt sätt, men fönstret finns inte! Programmet syns även när man trycker ALT-TAB men det går inte att få fram det den vägen heller.

 

Startade upp min uråldriga dator med Windows XP. Där fungerade det och jag kunde ladda hem ett program.

 

Nu hoppas jag att åtminstone ett av följande händer:

 

1. Det var något fel i senaste Windowsuppdateringen som påverkar fler program och att en rättelse kommer snart. En rättelse som får Pirateplayer att fungera igen.

2. Att teamet bakom Pirateplayer ser problemet och att det är så lätt att lösa så att man ger ut en ny version.

 

När det gäller det senare så skulle det vara underbart om en ny person kunde ta på sig att hålla programmet uppdaterat och få det att fungera för fler play- och streamingstjänster. Jag, och säkert många med mig, skulle vara beredd att betala en slant för det. Men jag har ingen större förhoppning om att det sker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Windows 7 home premium. Efter senaste automatiska uppdatering för några dagar sedan så fungerar inte Pirateplayer. När jag startar det så syns det på aktivitetsfältet på vanligt sätt, men fönstret finns inte! Programmet syns även när man trycker ALT-TAB men det går inte att få fram det den vägen heller.

 

Startade upp min uråldriga dator med Windows XP. Där fungerade det och jag kunde ladda hem ett program.

 

Nu hoppas jag att åtminstone ett av följande händer:

 

1. Det var något fel i senaste Windowsuppdateringen som påverkar fler program och att en rättelse kommer snart. En rättelse som får Pirateplayer att fungera igen.

2. Att teamet bakom Pirateplayer ser problemet och att det är så lätt att lösa så att man ger ut en ny version.

 

När det gäller det senare så skulle det vara underbart om en ny person kunde ta på sig att hålla programmet uppdaterat och få det att fungera för fler play- och streamingstjänster. Jag, och säkert många med mig, skulle vara beredd att betala en slant för det. Men jag har ingen större förhoppning om att det sker.

Hej lah !

 

Jag kör också Windows7 Home Premium (än så länge, men graderar snart upp till Windows10)

 

Blev orolig efter ditt meddelande, så jag gick direkt till PiratePlayer och gjorde en test, men den fungerar fint - precis som vanligt.

 

För en tid sedan, då när jag skrev det första inlägget, var det tvärstopp. Men något skedde, så att det började fungera igen, och sedan dess har jag laddat hem både det ena och det andra utan några svårigheter !

 

Avvakta en tid och prova igen !

Om inte annat, prova med att återställa datorn till en tidigare återställningspunkt. Kanske att någon uppdatering slog fel (?) !

 

M v h

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller det senare så skulle det vara underbart om en ny person kunde ta på sig att hålla programmet uppdaterat och få det att fungera för fler play- och streamingstjänster. Jag, och säkert många med mig, skulle vara beredd att betala en slant för det. Men jag har ingen större förhoppning om att det sker.

Hys inga större förhoppningar om detta.

Först ska EU-domstolen avgöra vad som är lagligt eller inte och detta beslut kan få förödande konsekvenser inom många fler områden.

 

IDG.se: Olagligt att se på Dreamfilm och andra piratstreamar? Nu ska EU-domstolen avgöra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vara nöjd om någon fixade programmet så att det kan hantera de kanaler som redan finns inlagda i programmet, så som det en gång i tiden gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vara nöjd om någon fixade programmet så att det kan hantera de kanaler som redan finns inlagda i programmet, så som det en gång i tiden gjorde.

Att "någon fixar" programmet förutsätter väl ändå att källkoden finns tillgänglig någonstans...

 

Jag sysslar ju för all del med programmering, dock i betydligt blygsammare omfattning, men visst kunde det vara intressant att ta del av källkoden och se om där var något att åstadkomma även för en amatör....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att "någon fixar" programmet förutsätter väl ändå att källkoden finns tillgänglig någonstans...

 

Jag sysslar ju för all del med programmering, dock i betydligt blygsammare omfattning, men visst kunde det vara intressant att ta del av källkoden och se om där var något att åstadkomma även för en amatör....

Jag är övertygad om att källkoden antingen finns tillgänglig eller att du kan be om att få den. För några år sedan frågade jag upphovsmannen om en funktion och han sa att han inte hade tid men att jag kunde göra det själv. Tyvärr saknar jag kunskaperna.

Men kolla på hemsidan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vara nöjd om någon fixade programmet så att det kan hantera de kanaler som redan finns inlagda i programmet, så som det en gång i tiden gjorde.

Kan jag i och för sig hålla med om. Dock funkar ju metoden att manuellt klistra in länken både för SVT och TV4, kanske för fler. Det stora problemet är för dom användare som en gång körde Androidappen. Där går inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hys inga större förhoppningar om detta.

Först ska EU-domstolen avgöra vad som är lagligt eller inte och detta beslut kan få förödande konsekvenser inom många fler områden.

 

IDG.se: Olagligt att se på Dreamfilm och andra piratstreamar? Nu ska EU-domstolen avgöra det.

Du har som många andra dragit fel slutsats av programmets namn. Pirateplayer tillhandahåller inte olagligt material. Det gör det möjligt att spara öppet, legalt streamat material på datorn. Det är inte olagligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen fungerar PiratePlayer i nuläget för de flesta, givet att man använder PC som plattform.

Det har dock tidigare förekommit flera perioder av okontakt från programmet visavi SVT m fl, Om detta sedan beror på programmet i sig eller på andra omständigheter är svårt att svara på...

 

Källkoderna kan hittas på http://pirateplay.se/ !

 

Jag har varit in och kikat på dem, men de ligger en bra bit över min kapacitet och nivå.

Även om det vore lockande att ge sig i kast med både javascript och html-kod - inte helt obekanta utmaningar - räcker inte tiden till f n då jag håller på att avsluta en större uppdatering av mina egna program.

 

Men det finns säkert många knivskarpare förmågor bland eforums besökare, som är bättre skickade att ta sig an och kanske förbättra både det ena och det andra i PiratePlayer, lämpligen då på fortsatt freeware-basis !

 

Men, som sagt. För närvarande ser programmet ut att ha hälsan i behåll och vara fullt funktionellt - i vart fall från min horisont sett....

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har som många andra dragit fel slutsats av programmets namn. Pirateplayer tillhandahåller inte olagligt material. Det gör det möjligt att spara öppet, legalt streamat material på datorn. Det är inte olagligt!

Däremot får man inte sprida det vidare. Samma regler som när man en gång i tiden spelade in på VHS.

Hade det varit olagligt så hade säkert SvT och de andra mediebolagen agerat på något annat sätt än med tystnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot får man inte sprida det vidare. Samma regler som när man en gång i tiden spelade in på VHS.

Hade det varit olagligt så hade säkert SvT och de andra mediebolagen agerat på något annat sätt än med tystnad.

Precis.Tystnaden gäller f ö allt som inte har enbart med deras egen funktion att göra. Men för sådär 1-2 år sedan hade jag en konversation med SVTPlay där dom medgav att det inte var olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej lah !

 

Jag kör också Windows7 Home Premium (än så länge, men graderar snart upp till Windows10)

 

Blev orolig efter ditt meddelande, så jag gick direkt till PiratePlayer och gjorde en test, men den fungerar fint - precis som vanligt.

 

För en tid sedan, då när jag skrev det första inlägget, var det tvärstopp. Men något skedde, så att det började fungera igen, och sedan dess har jag laddat hem både det ena och det andra utan några svårigheter !

 

Avvakta en tid och prova igen !

Om inte annat, prova med att återställa datorn till en tidigare återställningspunkt. Kanske att någon uppdatering slog fel (?) !

 

M v h

 

/Kalle

Jag hade väl funderingar på att återställa till tidigare status. Men ville veta om andra hade problemet också.

 

Jag gjorde så här:

1. Försökte återställa de tre senaste Windowsuppdateringarna, men det misslyckades.

2. Återställde till en ännu tidigare statuspunkt. Det gick bra.

3. Pirateplayer gick att starta.

4. Raderade Piratplayer och tog bort programmets mapp i program (x86) på C: samt alla registerposter som handlade om pirateplayer.

5. Under tiden hade de Windowsuppdateringar som nu saknades på datorn laddats hem på nytt. Startade om datorn varvid 20 uppdateringar utfördes.

6. Laddade hem och installerade Piratplayer igen. (Samma version som tidigare, 0.5.0)

7. Nu funkar Piratplayer!!!!  (Hoppas det förblir så!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...