Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ngen product key


Spac3man

Rekommendera Poster

jag har installerat win7 på min laptop.

vid steget där man anger product key så tryckte jag bara next, jag har ingen sådan och ingen till min stationära dator heller och det funkar ändå.

spelar det någon roll om man trycker "next" eller "skip" vid det valet i installationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst måste du ha en produktnyckel, annars kommer ditt Windows 7 snart bli klassad som ogiltig, och detta styrs ju via Windows Update, du får troligen den "berömda" månaden på dig, alltså att testa, sedan aktiveras flera olika spärrar/skyltar.

 

Men om du installerat/installerat om din dator, men inte har någon nyckel, så skulle jag klassa den som en "piratversion".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst måste du ha en produktnyckel, annars kommer ditt Windows 7 snart bli klassad som ogiltig, och detta styrs ju via Windows Update, du får troligen den "berömda" månaden på dig, alltså att testa, sedan aktiveras flera olika spärrar/skyltar.

 

Men om du installerat/installerat om din dator, men inte har någon nyckel, så skulle jag klassa den som en "piratversion".

 

ööh..klart det är  :huh:

så då är det lungt eller? spelar ingen roll om man har tryckt next eller skip?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom den bärbara datorn med något annat operativsystem än Windows 7?

För om den kom med Windows 7 så finns det ju en produktnyckel för den.

 

Angående pirat så finns det lite att ta hänsyn till i reglerna:

 

9. Det är inte heller tillåtet att distribuera upphovsrättsskyddat material som du ej äger rätten till, samt efterlysa sådant material. Det innefattar även utrustning för att bryta mot lagar eller villkor.

Det innebär att detaljerade diskussioner om piratnycklar, cracks, länkar till nerladdningar av Windows-versioner etc. som finns på andra ställen än Microsofts inte är tillåtna.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom den bärbara datorn med något annat operativsystem än Windows 7?

För om den kom med Windows 7 så finns det ju en produktnyckel för den.

 

Angående pirat så finns det lite att ta hänsyn till i reglerna:

Det innebär att detaljerade diskussioner om piratnycklar, cracks, länkar till nerladdningar av Windows-versioner etc. som finns på andra ställen än Microsofts inte är tillåtna.

 

Cecilia

Moderator

nej det följde inte med win 7 utan ett annat windows

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej det följde inte med win 7 utan ett annat windows

Om det följde med ett annat Windows, och du har ominstallerat med Windows 7, men du har fortfarande ingen produktnyckel, se inlägg #2 och #4.

 

 

 

ööh..klart det är  :huh:

så då är det lungt eller? spelar ingen roll om man har tryckt next eller skip?

 

Du svarade detta, på mitt inlägg #2, då tolkar jag som att du har en piratversion installerad, då gäller fortfarande inlägg 2 och 4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det följde med ett annat Windows, och du har ominstallerat med Windows 7, men du har fortfarande ingen produktnyckel, se inlägg #2 och #4.

 

 

Du svarade detta, på mitt inlägg #2, då tolkar jag som att du har en piratversion installerad, då gäller fortfarande inlägg 2 och 4.

varför skulle det försvinna efter en månad?

det har inte gjort det på min stationära dator med samma windows.

 

nej jag har ingen produktnyckel, hade ett annat windows till den från början, inte win7.

det kan väll inte vara gratis att uppgradera till sjuan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skulle det försvinna efter en månad?

det har inte gjort det på min stationära dator med samma windows.

 

nej jag har ingen produktnyckel, hade ett annat windows till den från början, inte win7.

det kan väll inte vara gratis att uppgradera till sjuan?

 

 

varför skulle det försvinna efter en månad?

det har inte gjort det på min stationära dator med samma windows.

 

Om du tänker på mitt inledande svar, så brukar man kunna testa en Windows-installation en månad, innan man måste aktivera denna, alltså skriva in en giltig produktnyckel.

 

 

det kan väll inte vara gratis att uppgradera till sjuan?

 

Nej, naturligtvis inte. Det verkar inte som att vi kommer så mycket längre, eftersom både jag och Cecilia har påtalat vad som står i inlägg 2 och 4, och du verkar inte kunna styrka att du har en giltig produktnyckel för din Windows 7 installation, och då kan det bli svårt att hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tänker på mitt inledande svar, så brukar man kunna testa en Windows-installation en månad, innan man måste aktivera denna, alltså skriva in en giltig produktnyckel.

 

Nej, naturligtvis inte. Det verkar inte som att vi kommer så mycket längre, eftersom både jag och Cecilia har påtalat vad som står i inlägg 2 och 4, och du verkar inte kunna styrka att du har en giltig produktnyckel för din Windows 7 installation, och då kan det bli svårt att hjälpa dig.

 

nej jag tänkte väll det, fast det lät förut som att du menade att jag skulle kunna uppgradera från ett äldre windows till 7:an helt gratis :P

jag har nyckel till det gamla men inte till 7:an.

 

fast det är väll ändå så att man kan använda win7 även efter att "prövo-tiden" gått ut, bara att man inte kan installera uppdateringarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan du använda den på egen risk, och du får inte vissa Uppdateringar som sagt, du får räkna med att ha en mycket trist bakgrund, och att få diverse små fönster och text nere till höger, som glatt informerar dig om att du kör med ett ogiltigt Windows-exemplar, och dessa fönster och information, går vanligtvis inte att ta bort/dölja.

Har för mig också att vissa komponenter är/blir inaktiverade.

 

Så valet är ditt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan du använda den på egen risk, och du får inte vissa Uppdateringar som sagt, du får räkna med att ha en mycket trist bakgrund, och att få diverse små fönster och text nere till höger, som glatt informerar dig om att du kör med ett ogiltigt Windows-exemplar, och dessa fönster och information, går vanligtvis inte att ta bort/dölja.

Har för mig också att vissa komponenter är/blir inaktiverade.

 

Så valet är ditt.

 

hittade ett sätt att fixa det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...