Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virusprogram


glidan3

Rekommendera Poster

Just nu har jag W10 defender (som ej vill gå vidare det har hängt sej) samt Antimalware pro.Vad skall man ha.Hur får jag defender till att stoppa sin genomsökning. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar Defender om du startar om datorn?

 

Hur mycket skydd i form av antivirusprogram, anti-malwareprogram, brandvägg etc. man behöver beror på vad man gör vid datorn, hur känslig information man har i datorn och hur lätt man tycker det är att ominstallera Windows och alla program.

Kan du beskriva din situation när det gäller de punkterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Defender fortsatte efter jag startade om datorn.Ominstallation kan ju ta flera dagar.Så missar man ofta div. epost adresser anteckningar telefonnummer osv.Jag har Defender samt Antimalware pro.Defender är nytt för mej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja virusprogram är ett elände! :thumbsdown:  Det största problemet med virusprogram är när man surfar på nätet. Sen jag installerade 360 total security har jag inte haft några virusprogram som har stoppat min surfning i alla fall. På mina gamla skivor har jag en massa virusprogram men de gör ingen skada i datorerna som jag inte är uppkopplad med.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Defender fortsatte efter jag startade om datorn.Ominstallation kan ju ta flera dagar.Så missar man ofta div. epost adresser anteckningar telefonnummer osv.Jag har Defender samt Antimalware pro.Defender är nytt för mej.

Om du har sådan problem med att installera om rekommenderar jag något bättre program än Defender. Vad hade du tidigare för antivirusprogram?

När man installerar ett annat antivirusprogram kommer Defender att inaktiveras automatiskt.

 

 

Ja virusprogram är ett elände! :thumbsdown:  Det största problemet med virusprogram är när man surfar på nätet. Sen jag installerade 360 total security har jag inte haft några virusprogram som har stoppat min surfning i alla fall. På mina gamla skivor har jag en massa virusprogram men de gör ingen skada i datorerna som jag inte är uppkopplad med.

/Maria

Naturligtvis kan virus ställa till med skada och problem även i datorer som inte har internetanslutning. Det finns ju t ex sådana som krypterar alla ens egna filer i datorn så att de inte går att använda och sådana som blockerar all användning av datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isbjörnsson

Hade Essential med V 7. Nu Defender med V 10. Hur skall en vanlig inföding veta,vad som gäller. En del skriver,att Defender är ett sämre program. Jag vill inte tro,att dom skickat med ett sämre virusprogram. Det verkar som att Defender sköter sökningen automatiskt. Essential fick man köra en gång i veckan.Det är lite som"Expressen eller Aftonbladet",för att citera Hasse Ekman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade Essential med V 7. Nu Defender med V 10. Hur skall en vanlig inföding veta,vad som gäller. En del skriver,att Defender är ett sämre program. Jag vill inte tro,att dom skickat med ett sämre virusprogram. Det verkar som att Defender sköter sökningen automatiskt. Essential fick man köra en gång i veckan.Det är lite som"Expressen eller Aftonbladet",för att citera Hasse Ekman.

Ta en titt här: //eforum.idg.se/topic/349487-toms-guide-avira-bitdefender-kaspersky-top-antivirus-test-results/?p=1659680

Det finns gratisalternativ som funkar bra.

https://www.avast.com/sv-se/index

https://www.avira.com/en/avira-free-antivirus

http://www.bitdefender.com/solutions/free.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isbjörnsson

Det var inget lysande resultat för Microsoft.Jag får vänta någon dag,men hoppas Avira blir bra för Vindows 10. Tack för tipsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst en massa insändare,kom jag på att många virusprogram saktar ner datorn,när dom letar.Så nu köpte jag esetnod32,det programmet tär inte så mycke på datorn. Det tärde lite på plånboken.Jag överlever,väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst en massa insändare,kom jag på att många virusprogram saktar ner datorn,när dom letar.Så nu köpte jag esetnod32,det programmet tär inte så mycke på datorn. Det tärde lite på plånboken.Jag överlever,väl.

 

Det var värre för några år sedan med prestandasänkningar. Insändare försöker jag hålla mig ifrån.

http://www.av-comparatives.org/performance-tests/

post-71662-0-52996600-1439920360_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...