Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur får jag Windows på engelska?


MariaE

Rekommendera Poster

Nu är Windows 7 32 bitar installerat på datorn. Nu gäller det bara att fixa så att det blir brittiskt språkstöd eller vad det heter så att menyer och annat är på engelska. Nu är datorn tyst också. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara i Windows 7 Ultimate som det går att ändra språk i Windows. I alla andra fall får man köpa Windows 7 i det språk man vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara i Windows 7 Ultimate som det går att ändra språk i Windows. I alla andra fall får man köpa Windows 7 i det språk man vill ha.

Jag har Windows 7 Ultimate. Men det funkade tydligen inte att ändra språk ändå. Men jag har installerat Gedit, Total commander, Win NC och  Virtual magnifier på engelska, :thumbsup:  . Det förvirrar mej när jag får upp dialogrutor typ "Do you want to exit" Ja /Nej. Jag tror att jag har frågat tidigare hur man installerar språkstöd för Windows 7 Ultimate  men det har nog tagits bort... :thumbsdown:

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Språkpaket får du via Windows Update om du har Ultimate. De finns som valfria uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Språkpaket får du via Windows Update om du har Ultimate. De finns som valfria uppdateringar.

Då måste jag fixa internatanslutning på den datorn först. Förra Windows versionen som jag hade Windows 7 Home premium 64 bitar :thumbsdown:  var helt på engelska.  :thumbsup:

Och om några år kan jag inte inte använda min Windows 7 Ultimate alls om jag blir tvungen att installera om den. :thumbsdown: Windows 7 måste ju registreras... :angry:

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste jag fixa internatanslutning på den datorn först. Förra Windows versionen som jag hade Windows 7 Home premium 64 bitar :thumbsdown:  var helt på engelska.  :thumbsup:

Och om några år kan jag inte inte använda min Windows 7 Ultimate alls om jag blir tvungen att installera om den. :thumbsdown: Windows 7 måste ju registreras... :angry:

/Maria

Håll dig till ämnet och börja inte skriva om andra saker.

För den som ska hjälpa dig att få in engelska är det bara förvirrande och tröttsamt att få en massa irrelevant information om gamla eller framtida installationer.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...