Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fästa gardin så solen inte hittar in?


.M

Rekommendera Poster

Jag har tänkt att hänga upp min gitarr på väggen så den kan bidra extra med sitt vackra utseende i vardagsrummet när jag inte riffar på den.

 

Märkte i morse att solen minsann hittat in i en glipa mellan vägg och gardin och lös precis på den plats där jag tänkt hänga gitarren och då gitarrer inte tycker om att vara i direkt solljus under längre perioder så funderade jag fram en lösning nu på lunchen.

 

Eftersom jag ändå ska måla om i vardagsrummet, om jag kring fönstret målar med sån där magnetfärg och syr in några magneter i gardinen så kan jag fästa den utmed kanten på fönstret utan att solen hittar in.

 

Låter det som en hyfsat rimlig lösning? Det kan vara en onödigt komplicerad lösning, men jag är hyfsat garanterad att gardinen inte kommer råka hamna i fel läge efter att man varit och ryckt i den till exempel efter att man gått in och ut genom balkongdörren som sitter i samband med fönstret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Insydd magnet = chans att gardinen så att säga hamnar på rätt plats efter att ha varit ur position men hur blir det vid gardinbyte?

En lös magnet som klämmer fast gardinen?

 

Självhäftande kardborreband?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag kom och tänka på det efter att jag skrivit inlägget, kylskåpsmagnetsprincipen är antagligen flexiblare.

 

Kardborreband på väggen? Blir antagligen diskretare med magnetfärg väl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...