Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

går inte att ladda ner från två datorer samtidigt med router?


Spac3man

Rekommendera Poster

står att jag inte kan ladda ner mer än en fil åt gången med gratis konto (keep2share)

blev aldrig så här när jag körde med switch.

mina datorer har ju två olika ip:n, vad ska jag göra för att det ska funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte om datorernas ip-adresser, de är "interna" på ditt nätverk, det handlar om din publika IP-adress, dvs routerns IP-adress och den är samma för alla dina datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte om datorernas ip-adresser, de är "interna" på ditt nätverk, det handlar om din publika IP-adress, dvs routerns IP-adress och den är samma för alla dina datorer.

f*n va dåligt! jaja, finns både fördelar och nackdelar med router resp switch, antar att man får jonglera med dom båda beroende på vad man ska göra med datorerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du får flera IP-nummer av din ISP så behöver du ingen router så länge antalet datorer inte överstiger antalet IP-nummer du får. Då räcker det med en switch. Det går att konfigurera nätverkskorten så att de har flera IP-nummer. Så du kan ha ett privat LAN även med enbart switch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du får flera IP-nummer av din ISP så behöver du ingen router så länge antalet datorer inte överstiger antalet IP-nummer du får. Då räcker det med en switch. Det går att konfigurera nätverkskorten så att de har flera IP-nummer. Så du kan ha ett privat LAN även med enbart switch.

ok hur vet jag om jag får flera ip-nummer då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...