Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kommer inte åt routerns konfigurationssida!


IBV

Rekommendera Poster

Hej!

 

För ett tag sedan började nätverket( som är ett THOMSON TG784) att krångla, de enheterna som var kopplade på nätverket kopplades ifrån med jämna mellanrum. För att fixa det ville jag till konfigurationssidan vilket jag tidigare gjort genom ''192.168.1.254'', men detta funkade inte och även när jag kollade ''ipconfig'' i kommandotolken så visade även den att det var

''192.168.1.254'' som gällde. 

 

Därefter testade jag att återställa routern men inte heller då kunde jag komma åt konfigurationssidan.

 

Jag har Bredbandsbolaget om det skulle göra någon skillnad.

 

 

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att Bredbandsbolaget stängde av konfigurationssidorna i routern pga något säkerhetsproblem. Jag föreslår att du kontaktar dem,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan konfigurera routern om du kopplar bort WAN-porten först. Gör en fabriksåterställning och dina konfigurationer och kopplar in WAN-porten igen.

 

Så fort du gör en reset när du är ansluten så laddar BBB ner en fix så att du inte kommer in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar för det är beskedet man får från supporten när man frågar.

 

Och fungerar inte det, så är det kontakt med BBB som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan konfigurera routern om du kopplar bort WAN-porten först. Gör en fabriksåterställning och dina konfigurationer och kopplar in WAN-porten igen.

 

Så fort du gör en reset när du är ansluten så laddar BBB ner en fix så att du inte kommer in.

Tack, funkar fint nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...