Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Norton och starta om


Martassen

Rekommendera Poster

Jag tänkte jag skulle ta chatta med nortonsupporten men jag får fram följande ruta. Se bifogad bild.
Har startat om men blir ju samma ändå.

 

Jag tryckte på "Starta om" så nu funkar det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Norton Security och tänkte komma åt chatten. Hittar den ej!?

Måste jag logga in? Jag går in under "hjälp" /Få support men hittar ej chatten. Måste jag logga in?
 

Det jag hade tänkt fråga är vart jag går in sedan om jag installerat Windows 10 och ska installera Norton Security. Har för mig någon nämnt Norton avinstalleras när WIndows 10 installeras. Jag har reserverat windows 10 på min dator och kommer få uppgradera gratis.

 

Kanske någon här vet vart jag går in för att installera min Norton Security sedan?

 

Se bifogad bild på min Norton

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag loggade in i min Norton (Vet ej om behövs) och gick in på Support och "Kontakta oss" på Nortons sida och där fanns chatten iaf. :-). Har för mig man kom åt den snabbare tidigare.

 

Man går in på sitt norton konto och laddar ner det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej, Jag kör själv Norton Internet Security 2015 under Windows 7 och någon sådan information att man måste ominstallera produkten efter Windows 10 har jag inte fått.

När jag kör en koll via uppgraderingskontrollen (lilla vita Windowsflaggan) säger den att allt är Ok.

 

post-73434-0-84957600-1437738322_thumb.png

 

Fast säker kan man ju aldrig vara.

Får du nån information från Norton chatten kan du du tala om vad svaret blev.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig jag läst på eforum att ens antivirus avinstalleras fast hon jag chatta med idag sa att allt kommer funka som det ska och behöver ej göra något. Ska funka och ej behöva installeras på nytt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt information som jag har läst kommer Windows 10 uppgraderingsprogram att avinstallera antivirusprogrammet eftersom sådana program alltför ofta orsakar problem när stora uppgraderingar görs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

I så fall är det ju inga problem att hämta hem Norton installationsfil och loggar du på med ditt Norton-konto så kan du där också se vilken Produktnyckel du har (om du inte redan har den på papper nånstans).

Jag har för mig att du via din profilsida också skall komma till nedladdningsfilen (en setupfil).

Annars testa https://support.norton.com/sp/sv/se/home/current/solutions/kb20090708112600EN_EndUserProfile_sv_se

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lättaste sättet att installera Norton är att via ens installation av Norton skicka en nerladdningslänk.

 

Öppna Norton och klicka "More Norton" och "Show Me How" och ange din emailadress och klicka "Klar". Sen är det bara att klicka "Installera Nu" i emailet som du får i din epostlåda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag loggade in på min sida och där såg jag min nyckel och det fanns även länk ladda ner Nortin Security så antar att bara gå dit hämta det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Jag loggade in på min sida och där såg jag min nyckel och det fanns även länk ladda ner Nortin Security så antar att bara gå dit hämta det.

Precis. Så har jag gjort tidigare, även om Tunes förslag också fungerar - vilket jag också provat för länge sedan.

Bara att hämta hem detta nu och spara på lämplig plats (tex. en annan disk än din systemdisk alt. externt lagringsmedia) och förbereda allting (i fall du snart skall till med uppgradering), samt skriva upp produktnyckeln nånstans.

 

Sedan kommer ju ändå denna installationsfil (rätt liten) att hämta hem och installera senaste versionen av din produkt.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp gott. Antar det går bra surfa ut logga in hämta Norton Security när Windows 10 är färdigt. Ej behöva hämta installationsfil innan det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den stora fördelen med att använda nerladdningslänk via email är att aktiveringen sker automatiskt och du slipper skriva in produktnyckel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Japp gott. Antar det går bra surfa ut logga in hämta Norton Security när Windows 10 är färdigt. Ej behöva hämta installationsfil innan det

Ja det väljer man naturligtvis själv bäst hur man vill göra; själv brukar jag göra i ordning allting i särskilda mappar med produktnycklar i samma mapp på annan disk i förväg enligt en plan, och på så sätt få allt smidigt och klart för installation.

Sedan raderar jag dessa mappar

 

Men visst, det beror på hur många program det är frågan om och jag har en hel del...dom flesta kommer nog att fungera utan stök.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...