Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ladda ned en iso-fil


lennart1942

Rekommendera Poster

lennart1942

Finns det någon läsare som förstår mitt problem ?

Jag bor i Thailand och det är kanske orsak till problemet.

Jag försöker att ladda ned PcFörAlla iso-fil från deras hemsida.

Instruktionen finns i tidningen på sidan 68 , Nr; sommaren 2015

Jag kan logga in med deras mejladress xxxxxx@pcforalla.se och sedan använda deras löesenord xxxxxx

Där kan jag klicka på   Ladda ned  ,  men då kommer det upp en sida med texten

Webbplatsen nekade till att visa den här webbsidan
HTTP 403

     Mer information      
Det här felet (HTTP 403 - Åtkomst nekas) innebär att Internet Explorer kunde ansluta till webbplatsen, men inte har behörighet för att visa webbsidan.

 

Jag har testat med 3 olika datorer , en stationär, en HP 17 tum laptop samt en Toshiba 15 tum laptop. Jag har testat på 3 olika platser. En plats med bredband på fiber , en plats med 3G och en plats med ett annat 3G.  Jag har provat med webbläsarna  MS Internet Explorer och med Firefox. På alla datorerna har jag Windows 7.

Jag har ingen svårighet att ladda ned filer från andra webbsajter.

Hoppas att någon känner till problemet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Jag hade inga problem just nu med Firefox i alla fall. Det är möjligt att det finns någon kontroll mot din IP-adress. Jag föreslår att du försöker kontakta redaktionen på måndag: http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.83052

Ja typ som att vissa Play-tjänster tex SVT-Play etc. inte fungerar utanför landets gränser pga. upphovsrättsliga saker.

Om PC För Alla har den sortens begränsningar vet jag inte, men bäst är att kontakta dom som Cecilia föreslår.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som skrivits kan det bero på att du försöker ladda ner något med en egen IP-adress utanför Sverige.

Som redan skrivits kan man inte se SVTplay utanför Sverige.

Och det går inte heller att se SVTplay sittande i Sverige om jobbdatorn låter all internettrafik gå via en proxy (server) i Storbrittanien.

Så lösningen på ditt problem kan vara en proxy i Sverige.

Googla eller Binga på

proxy in sweden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lennart1942

Jag hade inga problem just nu med Firefox i alla fall. Det är möjligt att det finns någon kontroll mot din IP-adress. Jag föreslår att du försöker kontakta redaktionen på måndag: http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.83052

Hej Cecilia, jag vet redan att det går bra att ladda ned filen från Sverige.

När jag försöker att ladda ned filen på olika platser och med olika operatörer så får jag också olika IP-adresser. Du anvisar till en webbsida på tidningen men jag kan inte se vem det är som jag ska kontakta på redaktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är semesterperiod nu är det väl inte många på redaktionen så det är nog bara att ringa runt tills någon svarar eller mejla allihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu har jag fått svar från PC För Alla.

Som dom flesta redan har skrivit så var anledningen till mitt problem att ladda ned PC För Alla' s  iso-fil den att det saknas behörighet för oss i utlandet att ladda ned den. Ska det verkligen ta så här lång tid att lösa detta problem ?

Så här skriver PC För Alla :

To
  • lennartbalstedt
Hej Lennart!
Jag har nu fått svar på ditt ärende gällande den digitala DVD:n.
Anledningen till att det inte fungerade för dig var pga den var begränsad till Sverige.
Nu har vi sett till att det även går att ladda ner från Thailand.
Trevlig dag!


Med vänliga hälsningar
Maria  H
PC För Alla Kundtjänst
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det har ju varit semester och då är nog inte alla befattningar bemannande till 100% och då har dom nog prioriterat andra saker.

Men kul att det löst sig nu.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...