Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Thunderbird laddar mycket långsamt.


VIM

Rekommendera Poster

Min dator - Lenovo - kör Windows 8.1 och laddar Mozilla Thunderbird mycket långsamt. Det dröjer c:a 5 minuter innan startsidan syns och sedan dröjer det ett antal minuter innan önskad webbsajt dyker upp.

Vad kan jag göra för att snabba upp datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara Thunderbird som laddar långsamt, inte även startup av datorn, start av Word, webbläsaren osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thunderbird är ett e-postprogram. Jag bara undrar eftersom du skriver om att en webbsida ska dyka upp, vilket jag snarare förknippar med Firefox och andra webbläsare än med e-postprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om hela datorn är seg, om alla program plötsligt börjat ladda långsamt då tycker jag att man ska kontrollera hur hårddisken mår.

 

Primärt skapa en fräsch backup av allt viktigt, sedan kolla hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla "hjälpande händer"" och tack för ert intresse. Men Monshi, hur kontrollerar jag hur hårddisken mår och hur skapar jag en backup? Är det detsamma som att kopiera  "allt viktigt" till en disc eller USB-sticka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inbyggd felkontroll i operativsystemet, markera C i filhanteraren och högerklicka och välj sen Egenskaper, flik Verktyg och Kontrollera nu.

 

Det finns också testprogram från hårddisktillverkaren som är mer avancerat. Då får du gå in på hårddisktillverkarens hemsida och hämta testprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inbyggd felkontroll i operativsystemet, markera C i filhanteraren och högerklicka och välj sen Egenskaper, flik Verktyg och Kontrollera nu.

 

Det finns också testprogram från hårddisktillverkaren som är mer avancerat. Då får du gå in på hårddisktillverkarens hemsida och hämta testprogram.

Jag tackar för hjälpen och ska genast prova detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...