Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Samsung Galaxy S4 & Steelseries Siberia v2 Headset


Gandhie

Rekommendera Poster

Idag så uppkom ett problem mellan min Samsung Galaxy S4 och mitt Steelseries Siberia v2 headset. Var ute och gick, lyssnade på en ljudbok och helt plötsligt så blir det tyst utan att någonting hänt. 

 

Det bör nog nämnas att jag använt min telefon med det här headsetet mer eller mindre dagligen sedan början av Mars då jag har nya piercingar i mitt högeröra och därmed inte kan använda mitt "telefonheadset" (hörlurar med inbyggd mikrofon från Marshall) längre tills de läkt ordentligt och inte är känsliga för trycket. Så sedan Mars har jag använt mitt "datorheadset" till telefonen utan några som helst problem.

 

När jag kopplade ur kontakten för att sedan sätta i den igen så dök det upp ett felmeddelande som sade något i stil med "Unfortunately Recommended Apps have stopped working". Hittade vart Recommended Apps fanns och testade inaktivera/aktivera det några gånger - ingen skillnad. 

 

Det underliga är nu att mitt "telefonheadset" fortfarande fungerar till telefonen utan problem och även ett par in-ear hörlurar som jag hittade hemma samt att mitt "datorheadset" funkar fint till datorn fortfarande. Men "datorheadsetet", 2 andra av samma sort samt ett Razer headset som tillhör min pojkvän ger samma problem -  inget ljud alls. Det enda som verkar skilja de olika hörlurarna åt är att Siberia och Razer headseten har 2 separata 3,5 mm pluggar för ljud och mikrofon medan de andra har 1 plugg för ljud och mikrofon tillsammans. 

 

Någon som har en aning om vad problemet är, och om jag kan lösa det överhuvudtaget? Jag har redan testat att starta om telefonen, och att installera den senaste mjukvaruuppdateringen (En uppdatering av Android 5.0 Lollipop som jag redan haft ett bra tag) hjälpte inte något heller.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...