Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Polisviruset-lyckades inte installera sig?


Siasia

Rekommendera Poster

Hej,

fick upp polisviruset på en sida i lördags kväll men undrar om jag lyckades stoppa den? Varken Kaspersky (köpt licens) Malwarebytes eller Eset hittar någonting. Drog ur nätverkskabeln och körde alla säkerhetsprogram jag kunde hitta + ccleaner, avinstallerat gamla program som inte används.

Bifogar logg från FRST nedan, (det skulle i så fall skett 2015-07-27 vid 20.10), om någon mer kunnig kan hitta något.

Tycker det känns lite för lätt raderat..?

 

Mvh

Siasia

 

 

FRST.txt

Addition.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Om man inte har något säkerhetshål i datorn, t ex i en gammal version av Java eller Flash, kan inte en webbsida få in något i datorn utan att du gör något, t ex klickar på något. När det gäller polisviruset är det vanligast att den försöker utnyttja säkerhetshål i gamla Java-versioner och du har inte Java installerat. Där verkar finnas gamla programversioner med säkerhetshål i datorn. Låt Secunias Software Inspector kolla upp datorn och fixa de problem som den rapporterar. Den engelska sidan http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/detect-vulnerable-programs-with-secunia-psi/ beskriver hur man installerar och använder programmet.

 

Jag ser inget skadligt i dina loggar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...