Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Systemkamera


dawwa50

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag känner mig lite sugen på att köpa en systemkamera och jag vill då att man ska kunna köpa till en mick till den. Jag vill med andra ord kunna filma och få bra ljud, men självklart vill jag även kunna ta fina bilder med den. 

 

Pris: 5000-6000 ungefär

 

Tacksam för snabbt svar om det är någon som har ett bra tips nu när det är rea och specialpriser. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nikon D3300 eller Canon 700D, sony har säkert också modeller, till canon bör det vara STM objektiv. Läs tester vilken är bäst att filma med. För vanliga bilder finns det inga dåliga så länge det inte rör sig om action bilder i halvmörker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
videofotografen

Alternativet är att du söker på beg marknaden och letar upp en NIKON D7000 som du säkert kan köpa tillsammans med några original NIKON-gluggar för under 5K kronor med oftast mindre än 10K exponeringar.

 

NIKON D7000 är en avsevärt mycket bättre kamera än D3300. Därmed inte sagt att D3300 är dålig på något sätt men D3300 är en amatörkamera. D7000 är en entusiastkamera för halvproffs. Värd varenda krona.  :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D7000 är förvisso en bra kamera, så länge spegelmekaniken inte sprätter vaselin på sensorn, men TS verkar söka en som är bra att filma med och D7000 har endast 24 fps i fullHD. Till film är väl sony snäppet vassare än canon/nikon.

Med detta vill jag påstå att D7000 är lite för gammal och eventuellt en spegellös kamera kunde vara bättre, där faller ju också de jag nämnde tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder själv Nikon sedan många år och är mycket nöjd med det, men använder den uteslutande till stillbilder. Vilken modell du ska välja för dina behov vet jag inte, men jag brukar ge rådet att hålla sig till antingen Nikon eller Canon eftersom begagnatmarknaden är enorm till dessa märken.

 

Har köpt många objektiv och tillbehör till en bråkdel av priset begagnat och än så länge har jag inte blivit besviken. / Hälsningar Claes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...