Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur öppnar man Cd facket?


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Då har jag på rekommendation införskaffat

 

Acer Aspire E5-721-82BY

 

Hur öppnar man cd"n på den? På höger sida sitter en knapp - trycker - inget händer . Hur gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ är att klicka på Start - Dator. Högerklicka på DVD enheten och välj Mata ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om hårdvaran inte fungerar på en ny dator är det bäst att kontakta datortillverkarens support så att det kan uteslutas att det inte rör sig om ett hårdvarufel så datorn behöver repareras/bytas ut. Om det nu är en knapp som är avsedd att öppna DVD-enheten enligt manualen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min ena Acer laptops cd-fack "hänger sig" ibland och måste då nödöppnas genom att sticka in spetsen på ett gem i det lilla hålet som sitter i chassit . Men så borde man ju inte behöva göra på en ny dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men så borde man ju inte behöva göra på en ny dator.

Nej, verkligen inte, har du sådan otur, så kontakta säljaren där du köpt den, men kolla först det som vertpre tipsar om, får du inte ut den ändå, så är det nog bara tyvärr att reklamera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

På höger sida sitter en knapp - trycker - inget händer . Hur gör man?

 

Datorn måste vara igång - är den det?

 

Tillägg:

I manualen står:

Obs! Vissa modeller levereras med en attrapp istället för den optiska skivenheten.

 

Du har inte råkat få en sådan dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag på rekommendation införskaffat

 

Lenovo G70-70 (80HW003QMT)

 

Hur öppnar man cd"n på den? På höger sida sitter en knapp - trycker - inget händer . Hur gör man?

Den datorn har ju inte rekommenderats av någon på eforum (om det nu inte skett via PM). Du rekommenderades en Acer med betydligt bättre prestanda. Acern saknar dock optisk läsare..

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Skrev fel!!! Skäms gör man nu. Jag har natuligtvis köpt det jag rekommenderades;

Acer Aspire E5-721-82BY

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev fel!!! Skäms gör man nu. Jag har natuligtvis köpt det jag rekommenderades;

Acer Aspire E5-721-82BY

Tyvärr den datorn saknar Cd. vilket framgår av specifikationen.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...