Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Update


Hockke

Rekommendera Poster

Jag retar mig på en funktion som fanns i W XP men som jag inte lyckas hitta i W7.

Med XP kunde jag välja att uppdateringar som jag valde att inte installera kunde tas bort från uppdateringslistan.

Så icke med W7. Där hittar jag inget alternativ för att hindra Windows Update från att gång på gång envisas med att det finns aktuella uppdateringar som jag lika envist meddelar att jag inte vill ha.

 

Problemet gäller 4 st uppgraderingar för Office 2003 som enligt vissa källor inte längre stöds av Microsoft men som jag föredrar framför de nyare webb- och molnversionerna.

 

Jag har försökt uppdatera Office 2003 via Office update med paketen som erbjuds men utan resultat.

 

W7 fortsätter att erbjuda uppdateringar som inte går att installera och i rena frustrationen stänger jag av Windows Update veckotals. Inte bra för säkerheten men bra för mina (överkänsliga?) nerver.

 

Tips på en lösning, please!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag retar mig på en funktion som fanns i W XP men som jag inte lyckas hitta i W7.

Tips på en lösning, please!

Finns inte alternativet högerklicka och välj "Dölj uppdateringen"?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns överhuvudtaget inga högerklicksalternativ i fönstret Windows update så det går bort.

 

Andra förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns överhuvudtaget inga högerklicksalternativ i fönstret Windows update så det går bort.

 

Andra förslag?

Du ska högerklicka PÅ uppdateringen. Jag har använt det alternativet flera gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska högerklicka PÅ uppdateringen. Jag har använt det alternativet flera gånger.

Tack, det verkar fungera.

Åtminstone till nästa omstart. Vi få se.

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det verkar fungera.

Åtminstone till nästa omstart. Vi få se.

Det fungerar garanterat.

Vill du återställa dolda uppdateringar så har du det valet då du öppnar Windows update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom bara ihåg att vissa uppdateringar återkommer, eftersom Microsoft anser att Windows bör ha dessa..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...