Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur mäta överförd datamängd?


MauiWowie

Rekommendera Poster

Jag betalar min operatör för en viss överförd datamängd över en viss tid, t ex 10GB/månad. Nu undrar jag om det finns något sätt för mig att själv hålla koll på mängden överförd data?

Som det nu är kan ju operatören stänga anslutningen närsomhelst med hänvisning till att jag överskridit dessa 10GB - och jag har inget att 'sätta emot', inget sätt att veta om detta stämmer eller ej.

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir problem att mäta datamängd om man använder flera olika enheter, du kanske kopplar upp dig med några telefoner, datorer och TV. Se om du hittar någon funktion för att mäta datormängd i ditt modem eller router.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir problem att mäta datamängd om man använder flera olika enheter, du kanske kopplar upp dig med några telefoner, datorer och TV. Se om du hittar någon funktion för att mäta datormängd i ditt modem eller router.

Nej, bara PC'n, så det borde inte vara ett oöverstigligt problem att mäta datamängden, uppladdad såväl som nerladdad. Tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga att NetWorx är helt gratis, liten och trevlig.

Det är verkligen fint med alla dessa freeware- och open-sourceprogram som - alldeles bortsett från att de är gratis och inte sällan bättre än 'köpeprogram' - bygger på en sympatisk princip: källkoden är öppen och fritt tillgänglig.

Klart de blir bra - skickliga kodare från hela världen kan ju bidra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...