Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Att ge RIS och ROS till tillverkare har stor skillnad - varför har tillverkare svårt att ta negativ kritik?


Sture888

Rekommendera Poster

Om du t.ex skickar email till Arla och ger beröm om en yoghurt så blir det inga problem. Du får typ svaret "tack för att du  gilla vår produkt"

 

Men ger  du klander om produkten så antar de genast att något har hänt med

din yoghurt och frågar om tillverkningsdatum och var du köpte den.

 

Nån kommentar om din åsikt fick du inte och blev oväsentligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag delar inte din erfarenhet. Tvärtom brukar just livsmedelsproducenter vara intresserade av vad man tycker om deras produkt. Att de frågar efter tillverkningsdatum och ibland mycket annat gör det visserligen lite omständligt att klaga, men de vill ta reda på var någonstans i produktkedjan det har uppstått ett fel. (Det är förstås inte alltid det är något fel, kanske man bara inte tycker om smaken, kanske var det så du menade.) Från både Arla och Skånemejerier har jag fått presentkort fast jag tydligt sagt ifrån att det inte behövs. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag delar inte din erfarenhet. Tvärtom brukar just livsmedelsproducenter vara intresserade av vad man tycker om deras produkt. Att de frågar efter tillverkningsdatum och ibland mycket annat gör det visserligen lite omständligt att klaga, men de vill ta reda på var någonstans i produktkedjan det har uppstått ett fel. (Det är förstås inte alltid det är något fel, kanske man bara inte tycker om smaken, kanske var det så du menade.) Från både Arla och Skånemejerier har jag fått presentkort fast jag tydligt sagt ifrån att det inte behövs. 

 

Det är förstås inte alltid det är nåt bra, kanske man bara tycker nåt var äckligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Negativ kritik ska kunna tas likaså som positiv kritik. Det är alltså inte frågan om att produkten blivit dålig

 

Så varför ska tillverkaren sätta ord i munnen på en, så blev det off topic

 
Så hur ska man avgöra att det är fel på yoghurten eller att man inte gillar den? Så spelar det ingen roll att bäst före datum varit över när den ändå smakar illa.
 
Så frågan om tillverkningsdatum blir meningslös när den inte spelar in i nån funktion.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...