Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pirateplayer från SVT Play


Kalle Dator1

Rekommendera Poster

Kalle Dator1

Hej !

Jag nämnde i något tidigare inlägg, att jag använder ett utmärkt program, Pirateplayer, för att ladda hem film från SVT Play, vilket har fungerat över förväntan bra och lämnat över filmavsnitt med mycket hög bildkvalitét.
Har varit förträffligt för avsnitt, som man annars har kunnat missa p g a begränsad lagringstid hos SVT.

Nu har jag fortlöpande laddat ned avsnitten av serien Fortitude, varav det senaste (8) visades i söndags (19 april) och sedan dess varit tillgängligt.
Det märkliga är, att upprepade försök med just detta avsnitt har stannat vid exakt 52 procent = exakt 504 MB, detta oavsett vilken av två datorer som jag använt. Har också testat senare med såväl tidigare avsnitt, som slumpmässigt valda andra filmer, vilka har laddats hem utan några problem till 100 %.

[Pirateplayer säger "Abruten" (Programmets felstavning !)]

Jag skrev till SVT Play och påtalade saken, men fick naturligtvis svaret att de inte kan åta sig att lösa problem med program som Pirateplayer - ett avsiktligt missförstånd, eftersom jag relaterat ovanstående testförsök i inlägget. Så någon support därifrån är inte att räkna med !

Vid en koll på nätet, kunde jag snappa upp att någon mer haft ungefär samma problem med samma program, men några bestämda och tydliga åtgärder kunde inte skönjas....

Har någon i EForum sett eller hört något om detta ?

Med vänlig hälsning

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du samma problem om du kollar på avsnittet? (inte sparar alltså)

Inte för jag kan hjälpa vidare oavsett svar men..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle Dator1

Sorry Mikael63 !

 

Det glömde jag skriva; Jag kan titta på avsnittet ifråga från början till slut, utan problem...

Ganska viktigt att påpeka ! Slarvigt att inte göra det !

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klen tröst men här fortsätter det.

 

post-52940-0-88942500-1429697039.png

 

post-52940-0-47844000-1429697477.png

 

Det är inte så att du helt enkelt har slut på diskutrymme?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle Dator1

Klen tröst men här fortsätter det.

 

attachicon.gif65.png

 

Det är inte så att du helt enkelt har slut på diskutrymme?

 

Bra fråga, men knappast med >450 GB på den ena datorn, och något liknande på den andra...

 

Vore intressant om någon annan kunde våga sig på att ladda hem samma avsnitt med Pirateplayer, och hur det skulle avlöpa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag prövade med 2793 kbps. Hur blir det om du ex. testar med 238 kbps?

Tänkte om det går att se om det är 52 % eller 504 MB som begränsar. Inte för jag vet hur man ska kunna felsöka sådant heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle Dator1

Jag prövade med 2793 kbps. Hur blir det om du ex. testar med 238 kbps?

Tänkte om det går att se om det är 52 % eller 504 MB som begränsar. Inte för jag vet hur man ska kunna felsöka sådant heller...

 

Har inte provat med att sänka bildkvalitén i SVT Play:s spelare, om det är detta som du menar...

Kunde ju vara värt ett försök, men då säger logiken att just detta avsnitt skulle innehålla så kritiska detaljer att det slår stopp bara för det, när ingen annan film har visat samma tendenser.

 

På SVT Play kan man ställa in visningen till  Högsta, Automatiskt och Lägsta bildkvalitét. Hur och var man ställer in dina angivna värden, vet jag inte ! Gäller detta lokal mediaspelare ?

 

Egentligen handlar det ju om nedladdning av filer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte provat med att sänka bildkvalitén i SVT Play:s spelare, om det är detta som du menar...

Kunde ju vara värt ett försök, men då säger logiken att just detta avsnitt skulle innehålla så kritiska detaljer att det slår stopp bara för det, när ingen annan film har visat samma tendenser.

 

På SVT Play kan man ställa in visningen till  Högsta, Automatiskt och Lägsta bildkvalitét. Hur och var man ställer in dina angivna värden, vet jag inte ! Gäller detta lokal mediaspelare ?

 

Egentligen handlar det ju om nedladdning av filer...

 

Ändra kvalitet vid nerladdningen

 

post-52940-0-34603600-1429699159.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle Dator1

Ändra kvalitet vid nerladdningen

 

attachicon.gifq.png

 

Gick ned till lägsta, och nedladdningen gick utan problem, fortsatt med näst högsta - också utan problem !

Problemet kan nog anses vara löst !

Tack !

 

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft samma problem i dag. Provade att starta om datorn och bara öppna en anteckningsfil för sidadressen samt Piratplayer förstås, men det hjälpte inte heller. Tack vare tips här så försökte jag med 1677 kbps i stället för högsta kvalitet med 2793. Då gick det bra.

 

Ett mindre problem är att jag inte kan bläddra mig fram till rätt program i Piratplayer. Jag måste lägga in sidadressen (URL:en) för det program jag vill hämta. Är det bara jag som har det problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle Dator1

Jag brukar starta upp SVT Play först och kopiera html-adressen.

Därefter startar jag Pirateplayer och då brukar redan adressen ha kopierats över till dess adressfält.

Bara att "Hämta" för att sedan skriva in programmets/filmens namn i fältet "_ _.mp4" och starta nedladdningen, slå över till "Nedladdning o s v...

 

Brukar gå bra !

 

Edit:

Annars får man använda Ctrl+V för att föra över adressen, eftersom det inte går med Klistra in/Paste via musen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Hej!

Kör du Pirateplayer fortfarande och vilket OP, (Windows10 eller?) Jag får inte det att fungera längre, det hittar inga kanaler, endast UR-Play går. Jag kör Windows10 och har även testat windows7 och 8.1, fungerar inte heller endast en kanal UR-Play som går. Första gången jag testade fungerade det bra på alla kanaler och den var när det var ganska nytt program.

Om du kan köra det i Windows10 har du då gjort några ändringar eller hur har du fått det att fungera?

Bengt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Kör du Pirateplayer fortfarande och vilket OP, (Windows10 eller?) Jag får inte det att fungera längre, det hittar inga kanaler, endast UR-Play går. Jag kör Windows10 och har även testat windows7 och 8.1, fungerar inte heller endast en kanal UR-Play som går. Första gången jag testade fungerade det bra på alla kanaler och den var när det var ganska nytt program.

Om du kan köra det i Windows10 har du då gjort några ändringar eller hur har du fått det att fungera?

Bengt

Hej !

 

Vad jag ser så fungerar PiratePlay som vanligt hos mig ! Laddade hem en film på prov från Svt-Play och det gick alldeles utmärkt...

 

Jag kör fortfarande Windows7 !

 

Har gjort ett försök uppgradera till Windows10 på en annan av mina datorer, men det krånglade till sig med grafiken, som förfulade både bilder och text på den datorn - en äldre laptop vars driverutin inte gick att hitta i W10-läget.

Jag har backat tillbaka den datorn till W7 och ska försöka att ta tillvara originaldrivarna innan ett nytt försök !

 

De senaste gångerna då jag har haft problem med PP, har jag upptäckt att det oftast har samband med en nyligen utförd uppdatering av datorn (T ex via Windows Update).

Ett par gånger har jag tillämpat följande:

 

Avinstallera PP och avlägsna även varje spår av programmet i Registret. Men tänk på att det sistnämnda är en "hjärnoperation", så var försiktig.

 

Starta om datorn och installera om PP !

 

Detta har i alla fall fungerat på min dator !

 

M v h

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att PP inte funkar om hemsidan är nere, rätta mig om jag har fel.

 

Provade några ggr. på olika datorer och inget funkade och sidan var nere.

 

Näst högsta upplösningen brukar vara bra, och att man inte gör något annat under nedladdningen, då kan det stoppas upp bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att PP inte funkar om hemsidan är nere, rätta mig om jag har fel.

 

Provade några ggr. på olika datorer och inget funkade och sidan var nere.

 

Näst högsta upplösningen brukar vara bra, och att man inte gör något annat under nedladdningen, då kan det stoppas upp bara.

Jag har aldrig sett eller hört något samband med att någon hemsida skulle vara nere !

 

I mitt tidigare inlägg påstod jag, helt riktigt, att PP fungerade som vanligt. Satt då vid en annan dator. Nu, vid denna dator, får jag återigen "Ett fel uppstod" när jag testar !

(Hjälpte tyvärr inte att åtgärda efter eget recept ovan !)

 

Ibland kan man få avvakta någon eller några dagar innan det fungerar igen. Det är lite nyckfullt, för att uttrycka det milt.....

Har dock inte kollat om någon hemsida varit nere !

 

Hände mig tidigare att det stoppade upp vid en viss procent, samma varje försök. Fick då rådet att trappa ned upplösningen ett steg, och då gick det bra igen. Märkte heller ingen kvalitetsförsämring !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig sett eller hört något samband med att någon hemsida skulle vara nere !

 

I mitt tidigare inlägg påstod jag, helt riktigt, att PP fungerade som vanligt. Satt då vid en annan dator. Nu, vid denna dator, får jag återigen "Ett fel uppstod" när jag testar !

(Hjälpte tyvärr inte att åtgärda efter eget recept ovan !)

 

Ibland kan man få avvakta någon eller några dagar innan det fungerar igen. Det är lite nyckfullt, för att uttrycka det milt.....

Har dock inte kollat om någon hemsida varit nere !

 

Hände mig tidigare att det stoppade upp vid en viss procent, samma varje försök. Fick då rådet att trappa ned upplösningen ett steg, och då gick det bra igen. Märkte heller ingen kvalitetsförsämring !

Kan ju varit tillfälligheter när det inte fungerat för mig då PP:s sida var nere.

Det finns ju program som kräver att en viss sida är uppe, annars blockas det för användande och ev. lösen-krav.

 

Oavsett avinstallation och ny-install så gick det inte, men när sidan var uppe igen så fungerade det.

Använder det inte så ofta så kan inte förklara problemet som hände för mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PP:s hemsida är nu uppe och det fungerar igen att ladda hem från t ex SvtPlay !

 

Det stämmer nog att nedladdningen verkligen är beroende av om hemsidan är nåbar ! !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu verkar PP-hemsidan vara nere igen, och det går mycket riktigt inte att ladda hem...

 

Men det är inte därför jag gör ett inlägg igen, utan för att en titt på några inspelningar bjöd på lite överraskningar

 

En serie som gick för flera månader sedan - i våras faktiskt, och som jag aldrig hade tillfälle att se, var Fortitude. Jag såg bara det första avsnittet, men de övriga passade aldrig tidsmässigt...

 

Ingen fara - jag hämtar hem dem med PiratePlayer, tänkte jag. Så skedde också och på betydligt bekvämare tidpunkter. Så småningom hade jag hämtat hem alla 12 avsnitten - trodde jag !

 

Härom dagen började jag titta, och såg om det första avsnittet, som jag nästan glömt. Nästa kväll såg jag fram emot det andra, men blev förvånad då det började med något svenskt intervjuprogram med frikyrkopastorn Ekman.

Min första tanke var om jag hade lyckats spela in fel kanal, men rättade mig själv att detta var ju ingen inspelning där jag valt kanal, utan där jag via SvtPlay tagit in ett serieavsnitt, fått en länk att klistra in i PP och sedan låtit programmet hämta hem detsamma.

Att jag sedan varit slarvig och inte efterkollat, får naturligtvis stå för min räkning !

Men internet är underbart - jag hittade avsnitt två på något konstigt ställe, visserligen utan subtext, men så att jag kunde följa handlingen.

 

Beslöt så att kolla de övriga kommande avsnittet - och faktiskt avsnitt fem var ett avsnitt av svenska deckarserien "Mörkertal" av Arne Dahl i stället för Fortitude !

 

Jag vet inte om PP hämtar hem fel filmfil, eller om SVT blandar ihop något.

 

Jag har svårt föreställa mig vad jag själv skulle ha gjort för fel, om jag klickat på önskat avsnitt, fått upp filmavsnittet på SVT Play, kopierat länken och sett på länktexten att "Fortitude" ingår där.

Visst - jag kan göra fel en gång. Men två gånger verkar ändå väl långsökt....

 

Hittade i alla fall även femman på internet, och får väl titta på den i stället...

 

Någon annan som har fått liknande resultat ?

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PPs funktion är definitivt kopplat till sidan, men inte tvunget till om man kan komma åt själva webbsidan. Jag använde PP tidigare idag och det funkade fint, trots att webbsidan inte går att komma åt.

 

Vill man slippa det potentiella krånglet kan man istället använda sig av umans downloader.

Länk till filerna hittar man i umans profil på flashback.

https://www.flashback.org/sp55857549

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Kalle Dator1

Verkar vara kört nu med Pirateplayer !

 

Har fungerat ypperligt en längre tid, men nu skulle jag ladda hem Robert Wells program, som sändes igår (på onsdagskvällen). Märkte först att programmet Pirateplayer var trögstartat och började redan då ana oråd.

Mycket riktigt - Det som hände var att "Ett fel uppstod" visade sig i stället för hämtningen !

 

Även Umans trixade sig och det tog en stund innan jag fick den i ordning och kunde ladda hem....

 

Jag gjorde som tidigare, att jag avinstallerade PiratePlayer, för att åter hämta hem det från sajten och göra en nyinstallation.

 

Men där fick jag tji !

Sajten finns inte. Jag fick upp en 504

 

"Gateway Time-out

The server didn't respond in time."

 

på alla tillgängliga sökvägar för Pirateplayer....

 

Har någon någonting på förslag ?

 

M v h

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen !

 

Kan meddela att PiratePlayers hemsida åter är öppen och tillgänglig - oklart sedan när....

 

Har också testladdat hem ett klipp och konstaterat att allt verkar fungera som vanligt...

 

Tills nästa avbrott.........

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Kalle Dator1

PiratePlayer har fungerat ganska väl under en längre tid, som jag kommenterat i en annan tråd (Umans DownLoader) !

Men det händer undantagsvis att PP uppträder aningen tjurigt med antingen "Ett fel uppstod" eller att erbjuda en flv-fil i stället för MP4.

Flv-filen är nedladdad på två röda sekunder och har innehållet noll (0,0) !

 

Finns det någon förklaring någonstans på varför denna random urspårning ?

 

Sedan såg jag i förbigående en hint om att det även går använda VLC-spelaren (VLAN) för nedladdning av filmfiler m m från nätet, efter diverse magiska besvärjelser och inkopieringar av webbadresser fram och tillbaka.

I den kontext som jag läste detta var sammanhangen tämligen obegripliga, med svindålig översättning till något man trodde var svenska...

 

Känner någon till detta och möjligen kan hänvisa till en något begripligare manual eller liknande ?

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...