Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Siemens A 50 problem?


sunshine22

Rekommendera Poster

Jag har en gammal mobil jag hade tänkt att min dotter skulle få börja använda som sin första mobil. Inte använd på typ 10 år.

Som jag minns det ska den vara låst till comvic.

 

Har satt i ett fungerande comvic sim-kort men telefonen stänger av sig själv.

 

Trycker på röd lur och displayen tänds och jag ska trycka OK för att bekräfta för att slå på. Det enda som då sker är att det dyker upp en adress till www.my-siemens.com och sen stängs den av.

 

Telefonen är endast använd några få ggr efter att den köptes en gång i tiden.

 

Nån som har någon ide?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En mobil som inte är använd på tio år. Låter som att batteriet kan vara kaputt. Batterier är inte konstruerade att leva i tio år skulle jag påstå.

 

Prova att ta ur batteriet och anslut laddaren och se om du kan köra på enbart strömmen ifrån sladden. Om den fungerar då så betyder det nog ganska tydligt att batteriet inte orkar med längre. Då får du försöka hitta ett ersättningsbatteri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elektronikfreak

Siemens mobiltelefoner var på den tiden de fanns på marknaden de bästa mobiltelefonerna. Har själv säkert ett drygt dussin själv eftersom jag "samlade" på dom.

 

A-serien var den billigaste och enklaste serien. Själv föredrog jag M- och ME-serien som klarade av både att tappas från ett par meters höjd rakt ner i asfalten samt att de var helt vattentäta dvs de klarade att man ex badade med dom.

 

Vad beträffar din A 50 så är det batteriet som är slut. Batterierna var hyfsat täta så det var väldigt sällan att de låg och läckte i telefonerna när de blev gamla och förorsakade oxid. Naturligtvis ska man plocka ur batteriet om inte telefonen ska användas det närmaste halvåret eller under längre perioder. Förvaring i tät glasburk i kylskåpet är att föredra (av batteriet alltså).

 

Är rädd för att det inte finns batterier att få tag i i Sverige till hyfsat pris. Försök på tyska EBAY.

 

http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=akku+siemens+a+50&_sacat=0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elektronikfreak

Händer ingenting i telefonen om jag plockar bort batteriet och ansluter nätsladden.

Har du inte ett fungerande batteri i telefonen så kan du inte köra via nätladdaren. Ännu mindre plocka ur batteriet och hoppas på att enbart köra via nätladdaren, tyvärr!

 

Det är i vart fall så som bl a äldre Siemens och Nokia mobiler fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en gammal mobil jag hade tänkt att min dotter skulle få börja använda som sin första mobil. Inte använd på typ 10 år.

Som jag minns det ska den vara låst till comvic.

 

Har satt i ett fungerande comvic sim-kort men telefonen stänger av sig själv.

 

Trycker på röd lur och displayen tänds och jag ska trycka OK för att bekräfta för att slå på. Det enda som då sker är att det dyker upp en adress till www.my-siemens.com och sen stängs den av.

 

Telefonen är endast använd några få ggr efter att den köptes en gång i tiden.

 

Nån som har någon ide?

Hur gammal är din dotter?

 

Håller med om att batteriet är garanterat slut.

 

Men det finns nätbutiker som säljer till din mobil, bra priser också, sen hur kvalitén är, en annan sak, troligen Kina-batterier.

 

http://www.noina.se/shopBrowser.php?shopGroupId=32800293&tracker=adwords_se_Mobile&langId=6&gclid=CLbd06nU_8QCFQSzcgodE0AAQg#/shopGroupId/32800293

 

 

https://batterigiganten.se/kompatibelt-v30145-k1310-x188-batteri-til-siemens-c45-c50-a50-750mah.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...