Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nånting fyller upp min C: ssd disk


Qiron

Rekommendera Poster

Hej,

 

Sitter och e helt enkelt novis på allt och känner mig dum, men min huvud disk C, som är en ssd på 256 gb är snart full igen. Datorn är nyligen ominstallerad för ca 2 månader sen. bifogar bild för att visa hur det ser ut. Har sökt runt lite men fattar nada, nån som har en ide lr måste jag installera om igen.

 

Har Avast premium och Norton aktiverat och dom hittar inget farligt.

 

post-136403-0-07359900-1429300853_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Snart full är den väl inte när det är 87 GB ledigt i och för sig.  Men det går inte att använda storleken i en mapps Egenskaper för att avgöra hur mycket det finns på hårddisken, det kan slå åt båda håll. Det ser ut som att du inte har slagit på visning av operativsystemfiler, dvs sådana räknas inte med i Egenskaper. Om viloläge är aktiverat kommer filen hiberfil.sys att ta lika mycket utrymme som mängden RAM-minne och växlingsfilen pagefile.sys är som standard också i samma storleksordning (den kan man dock ställa in själv). Oavsett hur du gör så får du inte med innehållet i mappen "System Volume Information", dvs återställningspunkterna, i mappens Egenskaper.

 

Använd Diskrensningsknappen i ditt tredje fönster för att rensa bort filer som inte behövs längre, tänk på att du behöver både välja användarfiler (standard) och systemfiler (knapp), inklusive fliken "Fler alternativ", för att rensa allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Använder du Spotify, eller OneDrive eller Dropbox så sparas ju dessa filer även på C: disken om man inte har flyttat dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...